اخبار اکس نوین
1400/07/29
13:11
جی پی مورگان: رکوردشکنی بیت کوین به دلیل ETF پروشیرز نبوده است

اکس نوین: بر اساس آخرین گزارش بلومبرگ، بانک سرمایه‌گذاری جی پی مورگان معتقد است ETF بیت کوین که در روز سه‌شنبه در بازار بورس نیویورک راه‌اندازی شد دلیل اصلی رکوردشکنی بیت کوین نبوده است. جی پی مورگان: اوج تاریخی بیت کوین ناشی از نگرانی‌های تورمی است استراتژیست‌های جی پی مورگان بر این باورند تورم، بزرگترین دلیل افزایش گسترده قیمت بیت کوین و رکوردشکنی آن در روز چهارشنبه بوده است. دنیل لاکال، اقتصاددان ارشد شرکت ترسیس نیز معتقد است بیت کوین، به دلیل «دسترسی مالی» در حال افزایش است. نیکلاس پانیگیرتزوگلو و دیگر استراتژیست‌های جی پی مورگان معتقدند راه‌اندازی ETF بعید است سرمایه زیادی را به سمت بیت کوین جذب کند.…

اکس نوین : بر اساس آخرین گزارش بلومبرگ، بانک سرمایه‌گذاری جی پی مورگان معتقد است ETF بیت کوین که در روز سه‌شنبه در بازار بورس نیویورک راه‌اندازی شد دلیل اصلی رکوردشکنی بیت کوین نبوده است.


استراتژیست‌های جی پی مورگان بر این باورند تورم، بزرگترین دلیل افزایش گسترده قیمت بیت کوین و رکوردشکنی آن در روز چهارشنبه بوده است. دنیل لاکال، اقتصاددان ارشد شرکت ترسیس نیز معتقد است بیت کوین، به دلیل «دسترسی مالی» در حال افزایش است.


نیکلاس پانیگیرتزوگلو و دیگر استراتژیست‌های جی پی مورگان معتقدند راه‌اندازی ETF بعید است سرمایه زیادی را به سمت بیت کوین جذب کند. به گفته آنها، دلیل رشد اخیر باور افرادی است که معتقدند بیت کوین مخزن ارزش قوی‌تری نسبت به طلاست و به همین خاطر از ابتدای ماه سپتامبر به سمت بیت کوین در حال حرکت‌اند.


به گفته تحلیلگران جی پی مورگان، طلا اخیرا اعتماد سرمایه‌گذاران را نسبت به توانایی خود در مقابله با تورم از دست داده است و سرمایه‌گذاران به طور گسترده برای خرید هرچه بیشتر بیت کوین، طلای خود را می‌فروشند.


مثال بارز این رفتار در صندوق قابل معامله بورسی (ETF) SPDR Gold Shares مشاهده می‌شود. صندوقی که ۵۶ میلیارد دلار طلا دارد اما در چند ماه گذشته با برداشت‌های بزرگی ۳.۶ میلیارد دلار از سرمایه خود را از دست داده است.


جی پی مورگان معتقد است فارغ از صندوق قابل معامله بورسی BITO، سرمایه‌گذاران طیف وسیعی از محصولات را برای سرمایه‌گذاری در این بازار دارند. به عقیده تحلیلگران این غول بانکی، تبلیغات پیرامون BITO به‌زودی فروکش خواهد کرد همان‌طور که صندوق ETF کانادایی پرپوز با وجود شروع خوب خود آرام‌آرام محو شد.


پل تئودور جونز، سرمایه‌گذار و میلیاردر معروف آمریکایی در مصاحبه اخیر خود با شبکه سی‌ان‌بی‌سی در رابطه با نقش بیت کوین به عنوان یک دارایی ضدتورمی صحبت کرد.


وی در این گفتگو اعلام کرد بیت کوین در رقابت با طلا پیروز شده است چراکه سرمایه‌گذاران بیشتری به جای طلا آن را برای مقابله با تورم انتخاب می‌کنند.


به عقیده وی، جهان در حال حرکت به مرحله دیجیتالی است و به همین خاطر، طلای دیجیتال بر نسخه فیزیکی پیروز خواهد شد.


در رابطه با ETF پروشیرز، جونز اظهار داشت که ترجیح می‌دهد بیت کوین را خریداری کند تا اینکه سهمی در ETF داشته باشد.


منبع u.today


انتهای خبر

0
0