سنا
1401/05/08
13:38
فرازو فرود شاخص بورس تهران و فرابورس ایران

در جریان معاملات امروز، ۸ امرداد ماه، شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۲۴۹ واحد کاهش به رقم ۳۸۷ هزار و ۲۱۸ واحد رسید؛ شاخص کل بورس تهران نیز با کاهش ۲ هزار و ۷۹۵ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۴۰ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در جریان نخستین روز کاری هفته، بیش از ۴ میلیارد و ۳۵۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۶ هزار و ۲۷۲ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


شاخص بازار اول کاهش ۳ هزار و ۱۱۰ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۲ هزار و ۳۹۷ واحدی را تجربه کردند.


گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۳۶ هزار و ۹۱۲ معامله به ارزش ۲ هزار و ۵۸ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه فرآورده های نفتی با ۲۱ هزار و ۹۸ معامله به ارزش یک هزار و ۸۴۳ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۲۹ هزار و ۲۱۰ معامله به ارزش یک هزار و ۸۲۲ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۲۶ هزار و ۳۲۵ معامله به ارزش یک هزار و ۶۲۴ میلیارد ریال و گروه سیمان با ۱۵ هزار و ۲۱۸ معامله به ارزش ۸۲۰ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


در جریان معاملات امروز، شرکت ملی صنایع مس ایران با یک هزار و ۳۶۳ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۸۴۵ واحد، شرکت پتروشیمی پردیس با ۴۰۲ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با ۳۴۲ واحد و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با ۳۰۰ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.


در مقابل، شرکت پالایش نفت تبریز با ۲ هزار و ۱۳۹ واحد، شرکت ایران خودرو با ۴۷۴ واحد، شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۳۸۷ واحد، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۳۳۳ واحد و شرکت سایپا با ۲۸۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (شنبه، ۸ امرداد ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۱۹.۶۹ واحدی به رقم ۱۸ هزار و ۸۸۱ واحد رسید.


همچنین، امروز بیش از ۲ میلیارد و ۷۷۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۸۳ هزار و ۵۱۳ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پالایش نفت شیراز با ۳۹ واحد، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۸ واحد، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۵ واحد، شرکت تولید برق عسلویه مپنا با ۲.۸ واحد و شرکت تولید نیروی برق دماوند با ۲.۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


در مقابل، شرکت با ۸ واحد، شرکت پالایش نفت لاوان با ۱۰ واحد، شرکت سنگ آهن گهرزمین با ۴.۵ واحد، شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات با ۴.۴۹ واحد، شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با ۳.۷ واحد و شرکت بهمن دیزل با ۳.۶ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


محبوبه حاجی زاده

انتهای خبر

0
0