بورس پرس
1399/12/14
00:00
آخرین آمار از تعداد نیروی انسانی و شعب ۱۷ بانک بورسی و فرابورسی

در میان ۱۷ بانک بورسی و فرابورسی، بانک های ملت ، صادرات و تجارت دارای بیشترین نیروی انسانی و شعب هستند و بانک خاورمیانه از دو منظر در رده آخر ایستاده است .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، دنیای اقتصاد با انتشار گزارشی از مقایسه ۱۷ بانک بورسی از منظر نیروی انسانی و شعب اعلام کرد: بانک ملت با ۲۷ هزار و ۷۸ نفر، بیشترین و بانک خاورمیانه با ۵۲۱ نفر ، کمترین نیروی انسانی را دارند. میانگین نیروی انسانی شاغل در بانک های بورسی هم ۶ هزار و ۱۳۸ نفر است.


پس از بانک ملت، بانک صادرات با ۲۵ هزار و ۵۲۱ نیروی انسانی در جایگاه دوم و بانک تجارت با ۱۵ هزار و ۹۷۵ نفر در رتبه دوم و سوم قرار دارند. بانک های سامان و آینده هم با ۴ هزار و ۹۱۷ و۴۵۰۰ در رده بعدی ایستاده اند. بانک های پارسیان با ۴ هزار و ۳۵ نفر، پاسارگاد با ۳ هزار و ۸۶۵ نفر و اقتصاد نوین نیز با ۳ هزار و ۴۰۳ نفر در جایگاه ششم تا هشتم جای دارند .


پست بانک ، بانک سینا ، اعتباری ملل و بانک ایران زمین هم بین ۲.۷ تا بیش از ۲ هزار نفر و بانکهای کارآفرین، سرمایه و گردشگری نیز دارای ۱.۶ تا بیش از هزار نفر هستند . در رده آخر هم بانک خاورمیانه ۵۲۱ نفر جای گرفته است.


بیشترین سرانه تعداد نفرات در بین بانک‌ها هم مربوط به بانک سامان با ۳۶ نفر و کمترین سرانه با ۶ نفر به موسسه اعتباری ملل است. نکته قابل توجه اینکه با وجود پرتعداد بودن بانک‌های ملت، صادرات و تجارت، سرانه تعداد نیروی انسانی شعب بانک‌های خصوصی با تعداد نیروی انسانی بسیار کمتر، بیشتر از این بانک‌ها است که علت آن شمار بالای شعب بانک‌های بزرگ است.


آمار شعب


در بررسی تعداد شعب ۱۷ بانک بورسی با میانگین ۴۷۱ شعبه ، بانک صادرات با ۲ هزار و ۱۰۳ شعبه در رتبه نخست و بانک خاورمیانه با بیش از ۱۶ شعبه در رده آخر قرار دارند.


بانک های ملت و تجارت با هزار و ۴۲۴ و هزار و ۳۶۶ شعبه در رتبه دوم و سوم قرار گرفته اند و پست بانک با بیش از ۴۰۰ شعبه و دیگر بانک ها با کمتر از این عدد، شعبه دارند.



انتهای پیام


انتهای خبر

0
0