تحلیل برای سود
1400/07/26
15:22
📝گزارش بازار روز یکشنبه 26 مهرماه 1400 🔴 در جریان معاملات روز جاری، شاخص کل بازار سرمایه کاملاً نوسان داشت و در نهایت با رشد اندک 853 واحدی در ا...

📝گزارش بازار روز یکشنبه ۲۶ مهرماه ۱۴۰۰



🔴 در جریان معاملات روز جاری، شاخص کل بازار سرمایه کاملا نوسان داشت و در نهایت با رشد اندک ۸۵۳ واحدی در ارتفاع ۱ میلیون و ۴۳۶ هزار و ۹۶۳ واحدی قرار گرفت. در ابتدای معاملات و همسو با جو منفی ایجاد شده در بازار از روز گذشته، شاخص کل منفی آغاز بکار کرد. همانند روز گذشته، فلزی ها باز هم سبز پوش بودند و نماد فملی، فاسمین و فسرب با استقبال سهامداران مواجه شد. در پایان بازار شاهد رنج های مثبت در بزرگان بازار بخصوص پالایشی ها و فلزی ها بودیم.



🔴 شاخص کل هم‌وزن نیز با افت ۱.۰۹ درصدی و عقب نشینی ۴ هزار و ۳۴۷ واحدی در ارتفاع ۳۹۳ هزار و ۹۶۳ واحدی قرار گرفت.



🔴 نمادهای «فملی» «شاراک» « کچاد» «شخارک» «جم» «ومعادن» «شفن» «کگل» «فولاد» و«وصندوق» بیشترین نقش را در مثبت اندک امروز شاخص داشتند و در مقابل نمادهای «شپنا» «پارس» «کالا» «فایرا» «وپارس» و «خراسان» از جمله نمنادهای با بیشترین تاثیر منفی در بازار امروز بودند.



🔴شاخص کل فرابورس نیز با افت ۱۰۷ واحدی در ارتفاع ۲۰ هزار و ۳۰۶ واحدی قرار گرفت.



🔴 نمادهای «فرابورس» «فجهان» «دماوند» «دی» «صبا» یبشترین تاثیر را بر منفی شاخص کل فرابورس داشتند و در مقابل نمادهای «زاگرس» «آریا» «کگهر» «ذوب» و «مارون» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند.



🔴 نمادهای «فسبزوار» «فملی» «کیمیاتک» «شپنا» «شبندر» جزو نمادهای پرتراکنش بورس بودند و در سمت دیگر نمادهای «توسن» «فجهان» «دی» «مدیریت» و «فرابورس» نمادهای پرتراکنش بازار فرابورس بودند.



🔴 ارزش معاملات خرد امروز ۵ هزار و ۳۲۸ میلیارد تومان بود که نسبت به روز گذشته، تغییر چندانی نداشت.



🔴 در پایان معاملات بازار امروز، مجموعا مبلغ ۷۱۰ میلیارد تومان خروج حقیقی از بازار داشتیم. در بخش خرید، ۷۰ درصد خریدها توسط حقیقی ها و ۳۰ درصد توسط حقوقی ها انجام شد. همچنین در بخش فروش ۸۴ درصد توسط حقیقی ها و ۱۶ درصد توسط حقوقی ها انجام شد.



🔴تراز پول حقیقی در سهام منفی ۵۷۹ میلیارد تومان و در درآمدثابتها مثبت ۸۹ میلیارد تومان بود.



🔴 سرانه خرید هر کد حقیقی ۱۸.۸ میلیون تومان بود در حالیکه سرانه فروش هر کد حقیقی به ۱۶.۱ میلیون تومان رسید.



🔴در بین صنایع بازار بیشترین ارزش معاملات به گروه‌های «فلزات اساسی» « محصولات شیمیایی» « سرمایه گذاریها» «خودرو و ساخت قطعات » «فرآورده های نفتی» اختصاص داشت و در بین شرکت‌ها نیز، نمادهای «آریان» «فملی» «شپنا» «شبندر» «فاسمین» بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند.



🔴در بین صنایع بازار بیشترین ورود پول حقیقی به گروه‌های «هتل و رستوران» «تجارت عمده فروشی» اختصاص داشت و در مقابل بیشترین خروج پول حقیقی را گروه‌های « فرآورده های نفتی » « سرمایه گذاریها» «بانکها و موسسات اعتباری » «فلزات اساسی » و «محصولات شیمیایی » به نام خود ثبت کردند.



🔴 در بین شرکت‌ها، نمادهای «کروی» « شاراک» «شفن» «شپدیس» «سمگا» «فاسمین» و «فسرب » بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند و در مقابل نمادهای «آریان» «شبندر» «شپنا» «فولاد» «وبملت» «خراسان» «وگردش» «حکشتی» بیشترین ورود پول حقوقی را به نام خود ثبت کردند.



🔴 در نمادهای «فاسمین» « شاراک» « فسرب» ورود پول هوشمند و در نمادهای « بکاب » « بشهاب » « خاهن » شاهد خروج پول هوشمند بودیم.




📝برخی از اخبار منتشر شده:



🔵 شرط عجیب مجلس برای ازسرگیری گفت‌وگوهای وین :


رفع تحریم‌های ایران نخستین گام برای شروع مذاکرات هسته‌ای است. محمود عباس‌زاده مشکینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس. لغو تحریم‌ها علیه ایران و اجرای تعهدات هسته‌ای از طرف آمریکا و اروپا نخستین گام برای شروع مذاکرات است.



🔵 پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی قیمت رسمی خودرو؛


تفاوت قیمت بین خودروی ثبت نامی و بازار آزاد به جیب واسه‌ها می‌رود. با این وجود به نظرم بهتر این است که قیمت خودروی مقداری بالا رود و از طرف دیگر عرضه خودرو زیاد شود تا پول به جیب خودروساز رود. در نتیجه هم خودروساز انگیزه بیشتری برای تولید و عرضه دارد و هم واسطه‌ها حذف می‌شوند.



🔵 مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا؛


در دیدار با وزیر امور خارجه آمریکا دو طرف درباره از سرگیری فوری مذاکرات وین گفت‌وگو کردیم. در خصوص ایران و برجام، ما به همکاری برای اطمینان از صلح آمیز بودن ماهیت برنامه اتمی ایران، حفظ معماری نظام جهانی عدم اشاعه تسلیحات اتمی و ضرورت بازگشت سریع به مذاکرات وین ادامه می‌دهیم.

انتهای خبر

0
0