مبین تحلیل
1400/06/28
09:49
📌#پی_وی_سی #شغدیر #شپترو 🔶در ابتدا نگاهی به نرخ پی وی سی از ابتدای سال تا حال حاضر می کنیم: به گفته دفتر صنایع پتروشیمی پایین دستی در ابتدای سال ن...

📌#پی_وی_سی


#شغدیر


#شپترو



🔶در ابتدا نگاهی به نرخ پی وی سی از ابتدای سال تا حال حاضر می کنیم:


به گفته دفتر صنایع پتروشیمی پایین دستی در ابتدای سال نرخ پی وی سی به طور متوسط در حدود ۱۵۸۰ دلار نرخ پایه اعلام شده و طبق آخرین گزارش اعلامی، در حدود ۱۷۰۰ می باشد. البته به این نکته باید توجه کرد که اختلاف نرخ نسبتا بالایی بین فروش شرکت های داخلی با نرخ های جهانی است و به واسطه ایجاد و یا بهبود شرایطی همچون تحریم این اختلاف میتواند تغییر کند.طبق آخرین اخبار از نرخ سی اف آر ترکیه عدد های نزدیک به ۲۰۰۰ دلار نیز اعلام شده است.




🔶نگاهی به سهم هایی تشکیل دهنده صنعت داشته باشیم:


شپترو: از نکات شرکت می توان به این نکته اشاره کرد خط ۶۰۰ که سوخته بود امسال مجدد به تولید بازگشت و به همین دلیل در امسال می توان رشد چشم گیری در فروش شرکت مشاهده کرد. از پتانسیل های شرکت می توان به این نکته اشاره کرد که زنجیره تولید نسبتا کاملی دارد به این صورت که خود شرکت گاز طبیعی گرفته و سپس اتان تولید کرده وبعد اتیلن مورد نیاز برای فرآیند تولید پی وی سی را تولید می کند و برای نیازخود به کلر، نمک را به کلر تبدیل می کند.


شغدیر: شرکت در سال های اخیر روند خطی در تولید داشته و نوسان زیادی در تولید و فروش شرکت مشاهده نمی شود. فرآیند تولید شرکت کمی متفاوت است و مستقیم کلر و اتیلن را خریداری می کند و در فرآیند تولید خود استفاده می کند.



🔶شغدیر از نظر بنیادی و با توجه به نرخ های موجود همچنان ارزنده می باشد، با فرض ثبات شرایط موجود ریسک های همچون نرخ ارز، نرخ پی وی سی، نرخ مواد اولیه و ... وجود دارد برای شغدیر ریسک موجود، ریسک تامین گاز کلر می باشد برای شپترو ریسک تحلیل و سودآوری کمی بیشتر است از جمله تامین گاز و مهمتر مستحلک بودن شرکت می باشد.




➖➖➖➖➖




انتهای خبر

0
0