بورس پرس
1400/03/31
14:52
معاملات مشکوک دو زیرمجموعه سایپا، ۶ شرکت دارویی و قندی + ۷ نماد

در روز رشد ۴۸۳۵ واحدی شاخص، دو زیرمجموعه سایپا، شش شرکت دارویی و قندی به همراه ۷ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در جریان معاملات سومین روز کاری این هفته، بازار سهام با با قدرت‌نمایی فروشندگان آغاز به کار کرد اما با دست برتر خریداران در نهایت، نماگر بازار با رشد ۴۸۳۵ واحدی و ورود به کانال یک میلیون و ۱۶۸ هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.


به این ترتیب، بیش از ۶.۳ و ۱۲.۲ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد که بالا بودن ارزش معاملات فرابورس مربوط به معاملات اوراق است و بیشترین حجم معاملات هم به گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، ایران خودرو، سایپا، بانک تجارت به همراه پارس خودرو با داد و ستد ۸۳۱، ۷۶۰، ۶۲۱، ۴۷۸ و ۳۰۳ میلیون سهمی تعلق گرفت.


در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۲۹ تا هشت برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.


در صدر این فهرست، قند هگمتان شرکت حاضر در بازار دوم بورس با افت ۳۶.۵ درصدی قیمت سهام ، شاهد داد و ستد ۲.۶ میلیون سهمی شد.


در ادامه هم شرکت های قند قزوین، شیشه قزوین، فولاد آلیاژی یزد ، داروسازی قاضی، سایپا دیزل، کارخانجات مخابراتی شهید قندی، کشت و صنعت شریف آباد، کارخانجات داروپخش، بهنوش ، کمک فنر ایندامین سایپا ، تبرک ، بیمه اتکایی ایرانیان، قند شیروان قوچان و تولید دارو مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.


حضور دو زیرمجموعه سایپا، شش شرکت دارویی و قندی به همراه ۷ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.


برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار ، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard۳۶۵.com مراجعه کرد.



تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0