دنیای اقتصاد
1402/02/18
13:32
ترس کاخ سفید از دوستان جدید ایران 🌀 وال‌استریت ژورنال در مقاله‌ای به بررسی سطح جدید روابط ایران با روسیه و چین پرداخت. مسکو و پکن دوستان جدید تهرا...

ترس کاخ سفید از دوستان جدید ایران



🌀 وال‌استریت ژورنال در مقاله‌ای به بررسی سطح جدید روابط ایران با روسیه و چین پرداخت. مسکو و پکن دوستان جدید تهران در عرصه سیاست خارجی هستند و جمهوری اسلامی از این طریق سعی می‌کند خود را از فشارهای بین‌المللی خارج کند. تعمیق این روابط آن‌چنان است که توافق هسته‌ای نیز تحت‌الشعاع قرار گرفته و برجام جذابیت‌های گذشته خود را برای تهران از دست داده است.



🌀 دیوید اس. کلود در روزنامه وال‌استریت ژورنال تاکید کرد: جمهوری اسلامی که سال‌ها با احتیاط به روسیه و چین نگاه می‌‌‌کرد، بهترین چشم‌‌‌انداز پیش روی خود را از حضور در اتحاد ضد‌غربی به عنوان شریک می‌‌‌بیند. در ادامه این مطلب آمده است:



🌀 امروز ایران در بحبوحه یک تغییر ژئوپلیتیک گسترده قرار دارد. این کشور در حال ایجاد روابط نزدیک‌تر با روسیه و چین است و امیدوار است با این سیاست مشکلات اقتصادی خود را کاهش دهد و محور قدرتمند جدید از قدرت‌های تجدیدنظرطلب را ایجاد کند که قادر به مقابله با غرب به رهبری ایالات متحده باشد.



🌀 نشانه شگرفی از این تغییر در ماه مارس هویدا شد؛ زمانی که با میانجی‌گری پکن توافقی برای احیای روابط دیپلماتیک بین ایران و عربستان سعودی به امضا رسید...👇



کانال رسمی روزنامه دنیای اقتصاد




https://donya-e-eqtesad.com/fa/tiny/news-۳۹۶۵۶۶۱



انتهای خبر

0
0