همفکران
1400/03/31
16:49
گزارش بازار / قند بازار افتاد

شاخص کل بورس تهران امروز هم صعودی بود. شاخص کل ابتدای بازار نزولی بود اما خیلی زود تغییر روند داد و با ۴۸۰۰ واحد معادل ۰.۴۲ درصد رشد به یک میلیون ۱۶۸ هزار واحد رسید. به اعتقاد تکنیکالیست ها هنوز برای خوشبینی به بازار کمی زود است باید منتظر حرکات بعدی شاخص بود. شاخص هم وزن روز پر هیجانی داشت و دو بار از روند نزولی برگشت و در نهایت توانست بازار را با رنگ سبز تمام کند. این شاخص پس از لمس ارتفاع ۳۷۰ هزار واحدی یک افت ۷۵۰ واحدی کرد اما قبل از ساعت ۱۱ دوباره برگشت و در کانال ۳۷۰ هزار واحد بسته شد. رشد شاخص هم وزن ۰.۰۴ درصد معادل ۱۳۷ واحد رشد داشت.

به گزارش همفکران شاخص کل بورس تهران امروز هم صعودی بود. شاخص کل ابتدای بازار نزولی بود اما خیلی زود تغییر روند داد و با ۴۸۰۰ واحد معادل ۰.۴۲ درصد رشد به یک میلیون ۱۶۸ هزار واحد رسید. به اعتقاد تکنیکالیست ها هنوز برای خوشبینی به بازار کمی زود است باید منتظر حرکات بعدی شاخص بود. شاخص هم وزن روز پر هیجانی داشت و دو بار از روند نزولی برگشت و در نهایت توانست بازار را با رنگ سبز تمام کند. این شاخص پس از لمس ارتفاع ۳۷۰ هزار واحدی یک افت ۷۵۰ واحدی کرد اما قبل از ساعت ۱۱ دوباره برگشت و در کانال ۳۷۰ هزار واحد بسته شد. رشد شاخص هم وزن ۰.۰۴ درصد معادل ۱۳۷ واحد رشد داشت. شستا ، وتجارت و رمپنا بیشترین اثر مثبت و فولاد، فملی و تاپیکو بیشترین اثر منفی را داشتند.


در فرابورس اوضاع خوب بود. شاخص کل فرابورس با رشد ۰.۲ درصدی به ۱۷ هزار و ۳۱۹ واحدی رسید. در این بازار میدکو، غصینو و وهوز بیشترین اثر مثبت و هرمز، بنو و مارون بیشترین اثر منفی را باقی گذاشتند.


امروز ۱۴۸ میلیارد تومان خروج پول حقیقی از بازار داشتیم و ارزش معاملات خرد به ۴۱۰۰ میلیارد تومان رسید.



صندوق های دولتی


دارایکم سبز کم رنگ شد. این نماد در حوالی صفر تابلو نوسان می کند و امروز تغییر محسوسی نداشت.


پالایش یک پله دیگر پایین رفت و با افت یک درصدی به ۷۱۱۲۰ ریال رسید. این در حالی است که ارزش ذاتی صندوق ۶۸۲۸۵ ریال براورد می شود.


پر حجم ترین معاملات


خودرویی ها ، بانکی ها و سرمایه گذاری ها باز هم بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دادند. البته حجم معاملات بانکی ها تغییر زیادی دارد و به نظر می رسد خودرویی ها و بانکی ها به آینده برجام امیدوارتر شده اند. در بین نمادها خگستر، خودرو و امین یکم بیشترین حجم معامله را داشتند.


خگستر در صف فروش کار خود را شروع کرد اما در یک دقیقه ۱۸۸ میلیون سهم فروش رفت و صف جمع شد. از ۸۳۱ میلیون سهم معامله شده سهم حقوقی ها از خرید یک درصد و از فروش ۲ درصد بود و شاهد ورود ۲۴ میلیارد ریال پول حقیقی به نماد بودیم.


خودرو دیروز صف فروش سنگین داشت اما امروز با صف خرید سنگین بازار را تمام کرد. ایرانخودرو روز را در نزدیکی منفی ۵ شروع کرد ولی رفته رفته حجم تقاضا قیمت را بالا برد تا اینکه قبل از ساعت ۱۱ بیش از ۱۵۷ میلیون سهم خریداری شد و نماد به صف خرید نشست. از ۷۶۰ میلیون سهمی که امروز معامله شد سهم حقیقی ها ۹۷ درصد در خرید و ۸۶ درصد در سمت فروش بود. در نتیجه ۱۶۴ میلیارد ریال پول حقیقی به نماد وارد شد.


بیشترین ورود و خروج پول



خودرو، دارو و مخابرات بیشترین ورود پول حقیقی و گروه های بانکی، فرآورده های نفتی و محصولات شیمیایی بیشترین ورود پول حقوقی را داشتند. نمادهای نوری، فتوسا و فملی نیز در صدر جدول حقیقی ها قرار داشتند. در مقابل حقوقی ها بیشتر از همه از شپنا، وپاسار و میدکو حمایت کردند.


نوری هنوز درخشندگی خود را نزد حقیقی ها حفظ کرده است. حقیقی ها با خرید ۹۷ درصد و فروش ۶۲ درصد از ۹ میلیون سهم معامله شده بیش از ۲۴۵ میلیارد ریال پول به نماد تزریق کردند.


شپنا چند روزی است که مورد حمایت حقوقی ها قرار گرفته است. آنها اجازه افت سنگین به نماد نمی دهند و با خرید در حوالی صفر تابلو از سهم حمایت می کنند. حقوقی ها خرید ۲۴ درصد و فروش ۳ درصدی موجب ورود ۳۴۰ میلیارد ریال پول حقوقی به نماد شدند.




نمادهای مشکوک


مشکوک ترین نمادها در بازه ۷ روزه کقزوی، قهکمت و دقاضی و در بازه ۳۰ روزه قهکمت، قزوین و کقزوی بودند.


قهکمت بعد از افشا اطلاعات بازگشایی شد. بعد از انتشار خبر افزایش نرخ و عملا آزاد سازی قیمت قند و شکر بیشتر معامله گران به صنعت قندی امید بستند اما امروز همه نمادهای باز این صنعت قرمز رنگ بودند. قهکمت هم با ۳۷ درصد افت بازگشایی شد. حقوقی ها فقط در سمت عرضه ۱ درصد مشارکت کردند و دیگر کاری به نماد نداشتند.


بیشترین و کمترین بازدهی روزانه


در بین صنایع بورسی بیشترین رشد به محصولات کامپیوتری با ۴.۶۲ درصد، فنی مهندسی با ۳.۸۰ درصد و مخابرات با ۲.۹۲ درصد تعلق داشت. صنایع محصولات چوبی با ۵.۰۸ درصد و کانی غیر فلزی با ۳.۶۲درصد بیش از دیگر گروه ها کاهش داشتند.


بدون در نظر گرفتن معاملات بلوکی و حق تقدم ها و براساس قیمت پایانی بیشترین بازدهی روزانه را ثاخت با ۵.۹۱ درصد و پخش و ومدیر با ۵ درصد داشتند. بدترین عملکرد هم به قزوین با ۴۰.۴۴ درصد، قهکمت با ۳۶.۴۵ درصد و زشریف با ۸.۴۸ درصد افت اختصاص یافت.


ثاخت از هفته دوم خرداد مدام سیگنال های صعودی میدهد ولی حرکت خود را شروع نمی کند. دیروز انتشار خبر فروش شرکت افق سازه پایا آدخ به قیمت ۸۴۵ میلیارد ریال باعث هیجان حقیقی ها شد و در بازگشایی تا ۷ درصد بالا بردند. حقیقی ها بازیگران اصلی بودند و با معامله ۹۷ درصدی در دو سمت تقاضا و عرضه تاثیر زیادی در تغییرات امروز داشتند.


قزوین آنقدر در صف فروش در جا زده بود و معامله نشده بود که میانگین حجم معامله آن به ۳ هزار سهم رسید. بعد از افشا مهم درباره آزادسازی نرخ فروش قند و شکر برای بار دوم بازگشایی شد و عرضه زیاد حقیقی ها کار دست سهامداران قزوینی داد و قیمت تا ۴۳ درصد پایین کشید. هرچند چند دقیقه بعد خریداران دست به کار شدند و قیمت کمی رشد کرد. کنترل نماد در دستان حقیقی ها بود و کئهای حقوقی بیشتر تماشا کردند.


تا لحظه تنظیم این گزارش


دلار رشد ناچیز ۰.۲۸ درصدی نسبت به دیروز دارد و وارد کانال ۲۴ هزار تومان شده است. هم اکنون هر دلار ۲۴ هزار ۲۰ تومان معامله می شود.


سکه طرح جدید نیز حدود یک درصد رشد کرده و به ۱۰ میلیون و ۳۲۷ هزار تومان رسیده است.


انس طلا هفته را با قدرت شروع کرد و در اولین گام یک درصد رشد داشت. در حال حاضر هر انس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۷۸۰ دلار مبادله می شود.



انتهای خبر

0
0