آکادمی هلاکوئی
1400/01/29
13:25
نگاهی کلی به وضعیت بازار امروز رمزارزها (۲۹ فروردین)

سقوط بیت کوین تا ۵۶ هزار دلار همانطور…

سقوط بیت کوین تا ۵۶ هزار دلار


همانطور که دیروز گزارش کردیم، ارز رمزنگاری شده برتر بازار توانست پس از کاهش قیمت روز جمعه حدود دو هزار دلار از ارزش از دست رفته خود را باز یابد و تا مرز ۶۲ هزار دلار افزایش یابد. با این حال، ۲۴ ساعته گذشته وضعیت تا حد زیادی تغییر کرده است.


به تازگی شایعاتی به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه خزانه‌داری ایالات متحده قصد دارد چندین موسسه مالی را به خاطر پولشویی از طریق دارایی‌های دیجیتال متهم نمایند. هرچند این نهاد هنوز این خبر را به طور رسمی تایید نکرده است اما به نظر می‌رسد که ترس ایجاد شده اختلالات گسترده‌ای را در بازار ارزهای رمزنگاری شده به وجود آورده است. بطوریکه بیت کوین طی چند ساعت از حدود ۶۱ هزار دلار به پایین ترین سطح روزانه خود در تراز ۵۱ هزار و ۵۰۰ دلار سقوط کرد. این پایین ترین سطح قیمت‌بیت‌کوین در سه هفته گذشته بوده است. به دنبال این کاهش قیمت، سرمایه بازار بیت کوین نیز به زیر مرز یک تریلیون دلار سقوط نمود.


با وجود بازیابی چند هزار دلاری قیمت و بازگشت به تراز ۵۶ هزار دلار، بیت کوین همچنان در تایم فریم ۲۴ ساعته ۱۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.


آلتکوین ها یکپارچه قرمز پوش شده اند


مثل همیشه با بالا گرفتن نوسانات قیمتی در بازار ارز های رمز پایه، آلتکوین ها واکنش شدیدتری نشان داده اند. اتریوم با کاهش چشمگیر قیمت از بالاترین سطح ۲۳۵۰ دلاری خود تا تراز ۱۹۵۰ دلار، پیشرو است. پس از این سقوط ۴۰۰ دلاری، اتر تا حدودی توانسته است ضرر های وارده را جبران و به سطح فعلی ۲۲۰۰ دلار بازگردد.


عملکرد برخی از کوین های جایگزین از این هم بدتر بود. بایننس کوین ابتدا از ۵۲۰ دلار تا مرز ۴۴۰ دلار سقوط کرد ولی در این لحظه با قیمت ۴۹۳ دلار در حال تریدشدن می باشد.


بازار 29 - نگاهی کلی به وضعیت بازار امروز رمزارزها (29 فروردین)بازار 29 - نگاهی کلی به وضعیت بازار امروز رمزارزها (29 فروردین)

در تایم فریم ۲۴ ساعته همه آلتکوین های دارای ارزش بازار زیاد شاهد ریزش دورقمی قیمت بوده اند. از آن جمله می‌توان به ریپل با ۲۲ درصد کاهش، کاردانو،پولکادات و یونی سوآپ با ۱۷ درصد کاهش، لایت کوین با ۲۱ درصد کاهش، دوج کوین با ۱۵ درصد کاهش و بیت کوین کش با ۲۵ درصد کاهش اشاره کرد.


وضعیت در میان آلتکوین های کوچکتر به مراتب بدتر است. بیت کوین اس وی در این بین با کاهش ۳۰ درصدی پیشگام است. Ethereum Classic (-۲۵٪), Verge (-۲۳٪), Horizen (-۲۲٪), Helium (-۲۲٪), Dash (-۲۱٪), Ren (-۲۱٪), EOS (-۲۰٪), Siacoin (-۲۰٪), Avalanche (-۱۹٪) و OMG Network (-۱۸٪) نیز در رتبه های بعدی قرار دارند.


در نهایت ارزش تجمعی بازار ارزهای رمزپایه تا ۳۶۰ میلیارد دلار کاهش داشته است. هر چند، با افزایشی اندک بار دیگر به بالای مارک دو تریلیون دلار بازگشته است.


این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cryptopotato


انتهای خبر

0
0