همفکران
1401/04/25
16:24
گزارش بازار/ دارویی ها; تنها صنعتی که خریدار داشتند!

شاخص کل بورس تهران ۲۵امین روز از تیر ماه ۱۴۰۱ را با افت ۱۰ هزار واحدی به پایان رساند و در سطح ۱ میلیون و ۴۸۰ هزار واحد قرار گرفت. این شاخص بورسی از همان ابتدا با پرچم سرخ به میدان آمد و تا انتها در مسیر نزولی به حرکتش ادامه داد. شاخص هموزن یکساعتی را در مدار مثبت مقاومت کرد اما...

به گزارش همفکران ، شاخص کل بورس تهران ۲۵امین روز از تیر ماه ۱۴۰۱ را با افت ۱۰ هزار واحدی به پایان رساند و در سطح ۱ میلیون و ۴۸۰ هزار واحد قرار گرفت. این شاخص بورسی از همان ابتدا با پرچم سرخ به میدان آمد و تا انتها در مسیر نزولی به حرکتش ادامه داد.


شاخص هموزن یکساعتی را در مدار مثبت مقاومت کرد اما پس از آن نزولی شد و امروز را با افت ۱۴۰۰ واحدی به پایان رساند.


تیپیکو، شپدیس و شبندر بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص گذاشتند. تیپیکو تمام روز را با صف خرید دنبال شد و با رشد حداکثری قیمت به خط پایان رسید. دو نماد دیگر نیز متعادل بودند و در محدوده صفر تابلو متوقف شدند. فولاد، فارس و فملی بیشترین تلاش را در جهت سرخ پوشی شاخص کردند. فارس با عرضه بیشتری مواجه بود و افت بالغ بر ۳ درصدی قیمت را رقم زد. فولاد با کاهش ۲.۵ درصدی و فملی با کاهش ۲ درصدی قیمت به کارشان پایان دادند.


در پایان بازار امروز شاخص فرابورس تحت تاثیر کاهش قیمت نمادهای زاگرس و غصینو و شگویا، با افت ۵۶ واحدی مواجه شد و در سطح ۱۹ هزار و ۷۵۱ واحد قرار گرفت. شاوان و آریا نمادهایی بودند که بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص داشتند و مانع از افت بیشتر آن شدند.


بر اساس اعلام کانال آوای آگاه در بازار امروز حدود ۳۰۶ میلیارد تومان خروج پول از سوی حقیقی ها صورت گرفت. ارزش کل بازار در بورس و فرابورس حدود ۷۱ میلیون میلیارد ریال شد و ارزش دلاری بازار نیز به ۲۸۱ میلیارد دلار رسید.



ترین های معاملات بورس


نفتی ها، خودرویی ها و فلزات اساسی ها سه گروه با بیشترین ارزش معاملات و سه صنعت خودرو، فرآورده های نفتی و بانک به ترتیب میزبان بیشترین حجم معاملات نیز بودند. امروز نمادهای شستا، خودرو و خساپا نیز بیش از دیگر نمادها خرید و فروش شدند.


ورود و خروج پول های حقیقی



امروز دارویی ها صدر نشین بودند و بیشترین پول را از سوی سهامداران خرد جذب کردند. در مقابل، بیشترین خروج نقدینگی های خرد از بانکی ها و خودرویی ها صورت گرفت. نمادهای وساپا و شاوان بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند و نمادهای دی و افق بیش از همه در حمایت حقوقی‌ها بودند.



چهارمین هفته معاملاتی تیر ماه هم خوب شروع نشد و علاوه بر تشدید رکود حاکم بر بازار سرمایه، افت قیمتی سهام شرکت ها نیز ادامه داشت.


در میان سرخپوشی امروز دارویی ها تنها صنعتی بودند که خوش درخشیدند و با خبر افزایش نرخشان با رشد حداکثری قیمت همراه شدند.


خودرویی ها که چند روزی است از گوشه و کنار شنیده هایی در خصوص قیمت بلوکشان به گوش می رسد، امروز را با فشار فروش سپری کردند. اگرچه در میانه های بازار رنج کشی های مثبتی در بزرگان این صنعت شکل گرفت اما تنها ورنا و خاکستر بودن که سبز پوش به خط پایان رسیدند. ورنا ۳.۵+ خورد و ۶۱۲ تومان شد. خگستر از کف قیمتی به یک قدمی صف خرید رسید و در نهایت در مرز صفر معاملاتی، بدون افت قیمت متوقف شد. خودرو و خساپا افت بالغ بر ۲ درصدی قیمت را رقم زدند.


سیمانی ها در ابتدا معاملاتی منفی داشتند، اما در ادامه توانستند با بهبود تقاضا همراه شوند. تا جایی که سصفها و سنیر با رشد حداکثری قیمت همراه شدند و سفانو در مدار مثبت ۳ درصد متوقف شد. سفارس و سخوز نیز حوالی صفر تابلو به کارشان پایان دادند.


در پالایشی ها، شاوان امروز هم با برتری خریداران دنبال شد و در قیمت ۲۶۲۵ تومان با رشد بیش از ۴ درصدی به کارش پایان داد. دیگر بزرگان این صنعت به نوسانات مثبت در مرز صفر معاملاتی بسنده کردند و روز را به درجا زدن گذراندند.




نمادهای مشکوک


در بازه ۷ روزه نمادهای کابگن، پلاست و دسبحا و در بازه ۳۰ روزه نمادهای ثعتما، وساخت و درازک بیشترین حجم مشکوک را داشتند.


بیشترین و کمترین بازدهی روزانه


بدون در نظر گرفتن معاملات بلوکی و حق تقدم‌ها و بر اساس قیمت پایانی بیشترین بازدهی را تکنو با ۳.۷۸ درصد، سکرد با ۳.۵۹ درصد و دالبر با ۲.۹۹ درصد به دست آوردند. بدترین عملکرد روزانه هم به نام ختراک با ۴.۴۲ درصد، واعتبار با ۳.۷۶ درصد و غشصفا با ۳.۶۸ درصد افت خورد.


در لحظه تنظیم این گزارش


دلار در آخر هفته روندی صعودی داشت و هم اکنون در محدوده ۳۲ هزار و ۱۹۰ تومان در حال معامله است.


سکه طرح جدید با افت ۰.۲۱ درصدی، به ۱۵ میلیون و ۴۵ هزار تومان رسید.


انس طلا ۰.۱۵ درصد افزایش ارزش داشت و به محدوده ۱۷۰۸ دلار رسیده است.


انتهای خبر

0
0