دنیای اقتصاد
1401/01/31
09:00
اعتراض بدهکار سرشناس بانکی، پاسخ وزیر اقتصاد ⭕️ در جلسه اتاق تهران، محمدرضا انصاری رئیس انجمن صادرات خدمات مهندسی و نایب‌رئیس اتاق ایران به موضوع ...

اعتراض بدهکار سرشناس بانکی، پاسخ وزیر اقتصاد



⭕️ در جلسه اتاق تهران، محمدرضا انصاری رئیس انجمن صادرات خدمات مهندسی و نایب‌رئیس اتاق ایران به موضوع انتشار اسامی بدهکاران بانکی بدون بررسی واقعیت‌‌‌ها، انتقاد کرد و وزیر اقتصاد به اعتراض او پاسخ داد.



⭕️ انصاری که نامش به عنوان بدهکار بانکی منتشرشده، گفت: در شرایطی که ما ۳هزار میلیارد تومان از دولت طلبکاریم از بانک قرض گرفتیم تا اشتغال به هم نخورد. همین الان ۱۰‌هزار نفر مستقیم و ۴۰‌هزار نفر غیرمستقیم در شرکت من کار می‌کنند، همین‌طور ۷۰۰‌میلیارد تومان بدهی بانکی را پرداخت کرده‌‌‌ایم و الان هنوز بزرگ‌ترین بدهکار هستیم در عین اینکه طلبکاریم. به‌‌‌اضافه اینکه در تحریم شرکت ما ۱۰‌هزار میلیارد تومان زیان داد. در این شرایط ۶۹۵‌میلیون دلار را به کشور آوردیم و به ریال تبدیل کردیم تا پروژه‌‌‌ها را نگه‌‌‌داریم و افراد بیکار نشوند.


اما حالا که لیست اسامی بدهکاران منتشرشده همه کارفرمایان اعلام کرده‌‌‌اند مدیر شرکت کیسون بدهکار بانکی است و پروژه به او ندهید. یعنی وزارت اقتصاد با این اقدام سهام حدود ۶۰‌هزار نفر سهامدار را به خطر انداخته است. انصاری تاکید کرد: نباید نام کسی که اقساط خود را پرداخت می‌کند اما هنوز به بانک بدهکار است را به عنوان بدهکار منتشر کنید.



⭕️ وزیر اقتصاد در پاسخ گفت: در کدام کشور دیگری در دنیا بدحسابی‌‌‌های بلندمدت می‌توانیم داشته باشیم و بعد بگوییم من به جهت اینکه کار تولیدی می‌‌‌کنم یا چون کار صادراتی می‌‌‌کنم بنابراین می‌توانم به لحاظ اعتباری بدحساب باشم؟ انتظار نداشته باشید من به عنوان سیاستگذار اقتصادی در مقابل کسانی که می‌‌‌گویند ما جزو فعالان و خوش‌‌‌نامان و سرآمدان اقتصاد کشور هستیم اما از عهده پرداخت معوقات خود حتی به شکل استمهال یا تقسیط برنمی‌آییم، بی‌‌‌تفاوت عمل کنم. فراموش نکنیم، حداقل باید ۱۸ ماه از عدم‌پرداخت آخرین قسط افراد گذشته باشد تا در لیست بدهکاران بزرگ وارد شوند. این افراد نباید توقع داشته باشند که ما چشم‌‌‌هایمان را روی این موضوع ببندیم.



کانال رسمی روزنامه دنیای اقتصاد




https://www.donya-e-eqtesad.com/fa/tiny/news-۳۸۵۹۰۴۸



انتهای خبر

0
0