سینا سلیمانی
1400/12/20
17:44
🎯#فولاد #فخوز #هرمز #کاوه #ارفع ✍🏽 نرخ شمش فولادی بعد از ماه ها وارد روند صعودی جدیدی شده است که در تحلیل قبلی به آن اشاره شد. نرخ شمش فولاد با جه...

🎯#فولاد #فخوز #هرمز #کاوه #ارفع



✍🏽 نرخ شمش فولادی بعد از ماه ها وارد روند صعودی جدیدی شده است که در تحلیل قبلی به آن اشاره شد. نرخ شمش فولاد با جهش ۹.۴٪ 🔺 نسبت به انتهای بهمن ماه به ۱۵.۶۵ میلیون تومان بر تن رسیده و روند نزولی و اصلاحی ماه های اخیر خود را شکسته است.



✍🏽 میانگین سه ماه اخیر شمش ۱۴.۱۱ میلیون تومان بر تن بوده که امروز نرخ شمش ۱۰.۸٪ بالاتر از میانگین سه ماهه قرار گرفته و به نزدیکی سقف تاریخی خود در محدوده ۱۶.۴ میلیون تومان رسیده است.



✍🏽 نرخ شمش صادراتی فوب ایران طی یکماه گذشته به دلیل محدودیت های عرضه و تنش در شرق اروپا ، رشد قابل توجهی داشته. نرخ بیلت ایران با جهش ۲۷.۲٪ 🔺 به ۷۰۰ دلار و نرخ اسلب با جهش ۳۳.۹٪ 🔺 به ۷۵۰ دلار رسیده.لذا نرخ های داخلی نیز به دنبال این افزایش قیمت ها صعودی شده است.



✍🏽 با این شرایط ، گزارشات فصل بهار فولادسازان احتمالا با میانگین نرخ بیش از ۱۵ میلیون تومان بر تن روانه کدال خواهد شد که بالاتر از کل سال ۹۹ است و این خبر خوبی برای بازار خواهد بود.



انتهای خبر

0
0