رمزارز نیوز
1400/11/24
17:39
اتریوم کلاسیک آماده جهش قیمت می‌شود!

بعد از هفته‌ها خبر و تیزر و شایعه، سرانجام هارد فورک مورد انتظار Ethereum Classic با نام Mystique راه اندازی شد. همان‌طور که… مطالعه مطلب ...

بعد از هفته‌ها خبر و تیزر و شایعه، سرانجام هارد فورک مورد انتظار Ethereum Classic با نام Mystique راه اندازی شد. همان‌طور که انتظار می‌رفت، این هارد فورک از بلاک شماره ۱۴,۵۲۵,۰۰۰ فعال شد و ETC Cooperative هم متذکر شد که «این یک هارد فورک مجزا نیست و فقط یک بروزرسانی پروتکل محسوب می‌شود.»


به گزارش سایت ای ام بی کریپتو، لازم به ذکر است که ماه گذشته، درصد آمادگی نودها در کل شبکه فقط ۳۵ درصد بود ولی در حال حاضر این درصد آمادگی به حوالی ۶۵.۴ درصد رسیده است. تمرکز اصلی این هارد فورک، افزایش تعامل پذیری شبکه است. در واقع Mystique امکان بکارگیری ارتقای Ethereum London را در شبکه Ethereum Classic فراهم می‌کند. در واقع این هارد فورک در ابتدا به شکل ECIP ۱۱۰۴ پیشنهاد شده بود، حالا اما فقط برخی از ارتقاهای Ethereum London که به طور اختصاصی برگزیده شده اند، در شبکه ETC فعال خواهد شد.


Mystique شامل پیاده سازی EIP-۳۵۲۹ (کاهش سرمایه جایگزین) و EIP-۳۵۴۱ (رد قراردادهای جدیدی که با ۰xEF آغاز می‌شوند) می‌شود. از طرف دیگر این بروزرسانی EIP های مرتبط با تغییر کارمزد بازار، کد BASEFEE و تاخیر دشواری شبکه را حذف می‌کند. با اینکه دو EIP اول «با سیاست پولی ثابت ETC مغایرت دارد»، مورد آخر دیگر قابل اجرایی نیست.


آیا Mystique اتریوم کلاسیک را نجات می‌دهد؟

سوالی که ذهن همه فعالان و اعضای جامعه اتریوم کلاسیک را مشغول کرده، این است که این هارد فورک چه تاثیری در قیمت ETC خواهد شد؟ با اینکه در فاصله چند ساعتی از بکارگیری این هارد فورک، قیمت ETC حدود ۵ درصد رشد داشت ولی بعد از بکارگیری هم این آلتکوین قادر به برگشت از روند نزولی خود نبود. لازم به ذکر است که قیمت ETC در روزهای ۱۱ و ۱۲ فوریه حدود ۱۵ درصد ریزش داشت.


Ethereum Classic: this $1000 projection

نمودار قیمت اتریوم کلاسیک این آلت کوین در سال گذشته همواره جزو ۲۵ کوین برتر بازار بود ولی در این اواخر تا رتبه ۳۴ تنزل یافته است. با اینحال اعضای جامعه این آلت کوین، نسبت به آینده قیمت ETC بسیار امیدوارند و معتقدند که این پروژه قطعا بین ۱۰ کوین برتر بازار قرار خواهد گرفت. علاوه بر امیدواری برای رتبه بندی اتریوم کلاسیک، اعضای جامعه این کوین ایمان دارند که قیمت این دارایی می‌تواند تا ۱۰۰۰ دلار هم بالا برود. طبق گفته متخصصین این جامعه، ارزش ETC همواره حدود ۵ درصد از ارزش کل بیت کوین بوده است، بنابراین اگر قیمت بیت کوین به ۱۲۵۰۰۰ دلار برسد، ETC هم می‌تواند تا حوالی ۱۰۰۰ دلار بالا برود.


انتهای خبر

0
0