بورس پرس
1401/05/11
00:00
طرح جدید آمریکا برای برجام و جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای

رئیس جمهور آمریکا از تهیه طرحی تضمین شده برای بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام و با هدف جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، جو بایدن با انتشار بیانیه‌ای در آستانه دهمین کنفرانس بازبینی معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای اعلام کرد: واشنگتن از مسیر دیپلماسی و هماهنگ با متحدان و شرکای منطقه طرحی تهیه کرده که بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را تضمین می‌کند.


وی هدف نهایی آمریکا را جهانی بدون سلاح هسته‌ای دانست و به همین دلیل اولویت دولت کاهش نقش سلاح‌های هسته‌ای در استراتژی ملی آمریکا است. حتی در اوج جنگ سرد، آمریکا و شوروی توانستند از طریق همکاری با یکدیگر به مسئولیت مشترک برای تضمین ثبات راهبردی پایبند بمانند. روسیه و چین هم باید برای کاهش خطر محاسبات اشتباه و رسیدگی به ساز و کارهای نظامی بی‌ثبات‌کننده اقدام کنند.


به گفته بایدن ، راس سیاست‌های هسته‌ای دولت آمریکا مواردی چون همکاری با آژانس، تلاش برای تبدیل پروتکل الحاقی آژانس به استاندارد پادمان‌های بین‌المللی ، ترتیبات تامین هسته‌ای و جلوگیری از گسترش غنی‌سازی است .


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0