بتاسهم
1401/02/22
21:01
‍ #اوره 🔹طی هفته منتهی به 16 اردیبهشت سال 1401، قیمت اوره (FOB خاورمیانه) به 668 دلار رسید که نسبت به هفته گذشته 2.05 درصد کاهش داشته است. 🔹متوس...

#اوره



🔹طی هفته منتهی به ۱۶ اردیبهشت سال ۱۴۰۱، قیمت اوره (FOB خاورمیانه) به ۶۶۸ دلار رسید که نسبت به هفته گذشته ۲.۰۵ درصد کاهش داشته است.



🔹متوسط قیمت اوره طی سال‌های ۱۳۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به ترتیب ۲۵۴، ۵۴۳ و ۸۱۴ دلار می‌باشد.



🔹بالاترین سقف قیمتی از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون ۹۲۲ دلار می‌باشد که قیمت فعلی ۲۸ درصد پایین‌تر می‌باشد.



🔹اروپا در این هفته بیشترین تمرکز را در تجارت اوره داشت، تناژهای قابل توجهی بین ۸۰۰ تا ۸۵۰ دلار در هر تن CFR در سراسر اروپای شمالی و غربی مبادله شد. اولین قیمت نیترات فصل جدید که توسط *YARA تعیین شد، باعث افزایش فعالیت در بازار اوره به عنوان جایگزین ارزان‌تر شد، اما در مجموع تقاضا پایین ماند و قیمت ها برای پنجمین هفته متوالی کاهش یافت



🔹تجاربازارهای آسیایی قبل از ورود به بازار برای تناژ جدید منتظر نتیجه مناقصه خرید هند در هفته آینده هستند، انتظار می‌رود که مناقصه هفته آینده هند در بازار کف جدیدی ایجاد کند، عرضه کافی است و مناقصه هند احتمالا سطوح پایین‌تری نسبت به ماه گذشته خواهد داشت.



🔹مناقصه‌های هند فرصتی نادر برای عرضه تناژ قابل توجه اوره در بازار جهانی است که در حال حاضر بسیار کند در حال حرکت است. فعالان بازار در سراسر جهان از آن به عنوان مبنایی یاد می‌کنند که بر اساس آن تصمیمات تجاری خود را تعیین می‌کنند.



🔹پتروشیمی‌های پردیس، شیراز و کرمانشاه در این هفته اوره گرانول را با قیمت ۶۳۰ دلار در تن فوب عرضه کردند، اما فعالیت در بحبوحه تعطیلات عید فطر متوقف شد. پیشنهادات قیمت خریدار زیر ۶۰۰ دلار در هر تن فوب است، اما به نظر می‌رسد در حال حاضر هیچ تعدیلی از سمت فروش وجود ندارد.



*شرکت یارا اینترنشنال یک شرکت شیمیایی نروژی است. بزرگترین حوزه تجاری آن تولید کود نیتروژن است با این حال تولید نیترات، آمونیاک، اوره و سایر مواد شیمیایی مبتنی بر نیتروژن را نیز در بر میگیرد.



🔸منبع : سبدگردان مانی

انتهای خبر

0
0