دنیای اقتصاد
1400/04/02
11:00
سرمقاله امروز: رئیس‌جمهوری برای همه مردم ✍️ رفع مشکلات یا به قول اقتصاددانان «ابر چالش‌»های گریبانگیر این ملک و ملت، جز از راه همبستگی و عزم ملی ...

سرمقاله امروز:



رئیس‌جمهوری برای همه مردم



✍️ رفع مشکلات یا به قول اقتصاددانان «ابر چالش»های گریبانگیر این ملک و ملت، جز از راه همبستگی و عزم ملی امکان‌پذیر نیست. فراهم شدن این همبستگی و عزم ملی برای گذر از این وضعیت بس خطرناک، در درجه اول بر عهده کاندیدای پیروز در انتخابات است.



✍️ اوست که باید در گفتار و رفتار و کردار خویش ثابت کند که رئیس‌جمهور همه مردم ایران است؛ هم رئیس‌جمهور رای‌دهندگان به خود، هم رای‌دهندگان به کاندیداهای رقیب و همه کسانی که نام ایران و ایرانی را بر خود دارند و ممکن است به دلایلی در انتخابات شرکت نکرده باشند.



✍️ این موضوع به گمانم مهم‌ترین نکته و بزرگ‌ترین چالش و به قول معروف، پاشنهآشیل رئیس‌جمهور منتخب برای ایجاد تحولات مثبت و مسالمت‌آمیز و خروج از ابرچالش‌های دامنگیر است. تشکیل دولت در معنای مدرن آن، بدون پذیرش تکثر و تنوع، تساهل و... امکان‌پذیر نیست.



✍️ رئیس‌جمهور منتخب می‌تواند همبستگی و عزم ملی و گردآوردن مردم در اداره میهن را حول چند مولفه سامان دهد: علم و دانش‌محوری و آینده‌نگری؛ انسجام مدیریتی و اداری و بوروکراتیک و تعامل با جهان.



کانال رسمی روزنامه دنیای اقتصاد




https://b۲n.ir/q۶۳۹۰۳



انتهای خبر

0
0