کانال کدال
1400/02/11
18:24
‍ ‍ ‍ 🗂 برگزیده گزارش تحلیلی-تفسیری و تفسیر نسبت دوپونت برای این شرکت 📊 نماد: ختور (شرکت رادياتور ايران ) 📝 معرفی شرکت: شرکت رادیاتور ایران با...

🗂 برگزیده گزارش تحلیلی-تفسیری و تفسیر نسبت دوپونت برای این شرکت



📊 نماد: ختور (شرکت رادیاتور ایران )



📝 معرفی شرکت:


شرکت رادیاتور ایران با داشتن دانش طراحی و فنی، تجهیزات پیشرفته و متخصصین مجرب در حوزه طراحی و ساخت انواع مبدل های صنعتی و حرارتی از قبیل انواع سیستم های خنک کننده فشارقوی جهت توربین های آبی و بخار مورد نیاز پروژه های بین المللی نظیر پروژه نیروگاه کرخه، دز، کارون ۳، مسجدسلیمان و گتوند که کلیه مراحل طراحی، ساخت و نصب توسط شرکت های معتبر بین المللی از قبیل زیمنس و …مورد تایید قرار گرفته است فعالیت می نماید. همچنین در زمینه طراحی و ساخت انواع رادیاتورهای آب، هوا و روغن مولدهای دویتس، ام و ام، هیتاچی و انواع رادیاتورهای فولادی هوا به هوا، روغن و آب برای کمپرسورهای فشارقوی،انواع یونیت های استاندارد مورد نیاز کورههای القایی، قوس الکتریکی و مبدلهای حرارتی مورد نیاز صنایع نفت مشغول به فعالیت می باشد.



✳️ طرح های توسعه: ——-



❇️ ترکیب درآمدی شرکت: 🔹 درآمدهای عملیاتی شرکت در دوره ۹ ماهه منتهی به آذر ۹۹ مبلغ ۳,۷۲۶,۷۸۴ میلیون ریال داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۰٪ افزایش داشته است.


پ.ن: روند ۵ ساله درآمد عملیاتی شرکت در نمودار رسم شده است.



⭕️بهای تمام شده درامد عملیاتی:


🔸این شرکت در ۹ ماهه منتهی به آذر ۹۹ مبلغ منفی (۲,۹۰۸,۶۱۷) میلیون ریال هزینه پرداخت کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است.


پ.ن: روند ۵ ساله بهای تمام شده درآمد های عملیاتی شرکت در نمودار رسم شده است.



💳 هزینه های مالی: هزینه مالی شرکت در سال جاری مبلغ منفی (۱۵,۲۱۲) میلیون ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۵۳۷ درصدی داشته است.


پ.ن: روند ۵ ساله هزینه های مالی شرکت در نمودار رسم شده است.



⭕️تفسیر روش دوپونت برای بازده حقوق صاحبان سهام شرکت


بازده حقوق صاحبان سهام شرکت ( ROE) معیار سنجش عملکرد مدیریت در سودآوری است و در ۹ ماهه منتهی به آذر ۹۹ برابر ۳۶.۷۱٪ می باشد در حالی که در ۹ ماهه منتهی به آذر ۹۸ برابر ۲۰.۸۰٪ بوده است که نسبت به سال گذشته ۱۵.۹۱٪ افزایش یافته است.نسبت ROE صنعت عدد ۲۲٪ را نشان می دهد و ROE شرکت ۱۴.۷۱ درصد بالاتر از متوسط صنعت است. نسبت ROE تحت تاثیر سه عامل به شرح زیر قرار دارد:



۱️⃣نسبت گردش دارایی ها: این نسبت تبیین‌گر کارایی شرکت در استفاده از دارایی ها جهت ایجاد سود است و در۹ ماهه منتهی به آذر ۹۹ برابر ۱.۷۸ بوده در حالی که مدت مشابه سال گذشته عدد ۱.۸۴ را نشان می دهد و شاهد کاهش ۰.۰۶ گردش دارایی ها می باشیم. علت کاهش این نسبت رشد بیشتر دارایی های شرکت نسبت به درآمد می باشد.



۲️⃣اهرم مالی: اهرم مالی که با نسبت مالکانه سنجیده می شود ، حاصل دارایی بر حقوق صاحبان سهام است. این نسبت در۹ ماهه منتهی به آذر ۹۹ عدد ۲.۶۱ را نشان می دهد در حالی که ۹ ماهه منتهی به آذر ۹۸ برابر ۲.۲۱ بوده است و بیانگر افزایش ۰.۴۰ اهرم مالی است که علت افزایش این نسبت رشد بیشتر دارایی های شرکت نسبت به حقوق صاحبان سهام می باشد.



۳️⃣نسبت حاشیه سود(خالص): درصدی از درامدهای شرکت که تبدیل به سود شده است. (با احتساب فعالیت های اصلی و سرمایه گذاری های شرکت) هر چه این نسبت بالاتر باشد مطلوب تر است.


این نسبت از ۵.۵۶٪ به ۸.۵۱٪ افزایش پیدا کرده است.



✅همانطور که از مطالب فوق استنتاج می شود عامل تاثیر گذار بر رشد ROE، رشد حاشیه سود خالص و اهرم مالی شرکت می باشد. البته کاهش گردش دارایی شرکت توانسته مقداری از رشد ROE را کاهش دهد.


➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ #ختور ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ کانال کدال⬇️⬇️ 📎:

انتهای خبر

0
0