بورس پرس
1400/08/23
13:46
معاملات مشکوک شرکت فولادی، زیرمجموعه سایپا، دو سرمایه گذاری + ۱۱ نماد

در روز رشد ۳۳۴۳ واحدی شاخص، فولاد خوزستان، زیرمجموعه سایپا، دو شرکت سرمایه گذاری به همراه ۱۱ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در جریان معاملات دومین روز کاری این هفته، بازار سهام با تعادل میان خریداران و فروشندگان و گرایش مثبت آغاز به کار کرد و در نهایت، شاخص بورس با رشد ۳۳۴۳ واحدی و ورود به کانال یک میلیون و ۴۴۲ هزار تایی به معاملات روزانه پایان داد .


به این ترتیب، بیش از ۵.۷ و ۹.۱ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد که بالا بودن ارزش معاملات فرابورس مربوط به معاملات اوراق است و بیشترین حجم معاملات هم به گروه بهمن، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، سرمایه گذاری سهام عدالت کرمان، بانک ملت به همراه سرمایه گذاری توسعه و عمران کرمان با تقاضای ۸۲۹، ۴۹۷، ۲۴۰ ، ۱۸۴ و ۱۶۷ میلیون سهمی تعلق گرفت.


در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۲۷ تا چهار برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.


در صدر این فهرست، سرمایه گذاری ساختمانی بین المللی نام آوران مهندسی شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه با افت ۲.۸ درصدی قیمت سهام، شاهد داد و ستد ۴۰.۶ میلیون سهمی شد.


در ادامه هم شرکت های تاید واتر خاورمیانه ، کود شیمیایی اوره لردگان، صنعت غذایی کورش، کیمیدارو ، ایرکا پارت صنعت، آلومتک، سر مایه گذاری توسعه صنعت و تجارت ، فولاد خوزستان، بهپاک ، پارس سویچ، سخت آژند، نساجی بروجرد، بیمه اتکایی امین و سرمایه گذاری سایپا مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.


حضور فولاد خوزستان ، زیرمجموعه سایپا، دو شرکت سرمایه گذاری به همراه ۱۱ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.


برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار ، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard۳۶۵.com مراجعه کرد.



تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0