بورس پرس
1400/06/29
00:00
تحلیلی از مقدار تولید و فروش، نرخ شمش، صورت های مالی و ... "فایرا"

وضعیت شرکت بورسی آلومینیوم ایران از مقدار تولید و فروش، نرخ شمش آلومینیوم و پودر آلومینا، بهای تمام شده، نکات با اهمیت صورت های مالی و ... مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، سرمایه گذاری ملی گزارشی تحلیلی از شرکت آلومینیوم ایران که با سرمایه ۹۶۲.۹ میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات بورس حضور دارد و مالکیت ۲.۲ درصد سهام آن در اختیار "ونیکی" است، ارائه کرد.


براین اساس، آلومینیوم ایران سال ۱۳۴۶ تاسیس و در سال ۱۳۵۱ به بهره برداری رسید و از ۳۰ آذر سال ۸۱ در بازار دوم معاملات بورس حضور دارد. محصول اصلی شرکت بیلت (شمش)، اسلب، تی بار، هزار پوندی و پنجاه پوندی و محل فعالیت به مساحت ۲۳۲ هکتار در کیلومتر ۵ جاده اراک - تهران واقع است.


ظرفیت عملی شرکت ۱۷۷.۵ هزار تن آلومینیوم و قیمت‌گذاری محصولات تابع قیمت های جهانی است. "فایرا" سهم ۴۲ درصدی از تولید آلومینیوم و ۳۷ درصدی تامین نیاز داخل را دارا است.


این شرکت دارای دو کارگاه احیای یک و دو با ۷۰ و ۲۰۰ کیلو آمپر است که حدود ۳۸ درصد از تولید در کارگاه احیای یک صورت می پذیرد. کارگاه احیای دو به روز تر بوده و برق کمتری مصرف می کند. آند مورد نیاز نیز از طریق واردات تامین می شود.


خط یک و دو از پنج خط کارگاه احیای یک به دلیل مسائل زیست محیطی از مدار تولید خارج و خط ۳ و ۴ در سال ۹۵ بازسازی شده است. نوسازی خط ۵ به عنوان طرح توسعه در دست انجام و هزینه های نوسازی ۱۵ میلیون دلار برآورد شده است.


گزارش تحلیلی کامل از مقدار تولید و فروش، نرخ شمش آلومینیوم و پودر آلومینا، بهای تمام شده، نکات با اهمیت صورت های مالی، شرکت های فرعی، برآورد سود، طرح توسعه، سابقه تقسیم سود و تحلیل حساسیت را می توان اینجا مشاهده کرد.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0