بااقتصاد
1401/06/19
14:46
آخرین محدوده مقاومتی شاخص کل بورس در هم شکست/ بورس تهران دوباره وارد فاز رکود فرسایشی شده است؟

گزارش بازار/ ‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ طی هفته‌های گذشته که خبرهای مثبت برجامی شدت گرفته بود، بورس تهران با تاثیرپذیری گروه‌های ریالی و به‌اصطلاح برجامی، توانست موقعیت خود را در کانال مقاومتی ۱.۴ میلیون واحدی حفظ کند اما با تغییر روند مذاکرات سیاسی و اخبار منفی، تنها امید شاخص کل بورس تهران برای بقا در این محدوده، به یاس تبدیل شد و سرانجام امروز به کانال ۱.۳ میلیون واحدی سقوط کرد.

۵۳۲ نماد با کاهش قیمت پایانی مواجه شدند!



به گزارش بااقتصاد، در معاملات بازارهای سهام تهران، امروز ‌شنبه نوزدهم شهریورماه، بیش از ۸۰ درصد نمادها با کاهش قیمت پایانی مواجه شدند . شاخص کل بورس، با ۱۵۴۲۲ واحد افت به ارتفاع یک‌میلیون و ۳۹۷ هزار واحدی عقب‌نشینی کرد. شاخص کل هم‌وزن نیز با ثبت ۴۷۵۵ واحد منفی، به میانه کانال ۴۰۵ هزار واحدی تنزل یافت و شاخص کل آیفکس هم پس از ثبت ۱۳۷ واحد منفی، کانال ۱۹ هزار واحدی را از دست داد.


فارس و آریا همچنان پیشتاز نمادهای منفی روی تابلوهای بورس و فرابورس


در بورس تهران، نمادهای فارس و کچاد بیش‌ترین تاثیر منفی را بر شاخص کل اعمال کردند و حکشتی، وپاسار، کگل، وبملت و شستا منفی‌سازان دیگر این شاخص لقب گرفتند. شستا همچنین بالاترین حجم تراکنش منفی بورس را به خود اختصاص داد و خساپا و خودرو در رتبه‌های بعدی ایستادند.


افت ۱۳۷ واحدی شاخص کل آیفکس هم با بیش‌ترین منفی‌سازی از سوی نمادهای آریا، بپاس، خدیزل، زاگرس، دماوند، دی و وملل رقم خورد. دی همچنان بالاترین حجم تراکنش منفی فرابورس را به خود اختصاص داده است و سمگا و درازی، در نقطه مقابل، بیش‌ترین حجم تراکنش مثبت این بازار را از آن خود کردند.


تابلوهای ۸۰ درصد سرخپوش!


دادوستدهای یکپارچه منفی در بازار امروز، ۸۰ درصد از نمادهای معامله‌شده را با کاهش قیمت مواجه کرد و ۲۰ درصد معاملات نیز با افزایش ناچیز قیمت‌های پایانی همراه بود. به این ترتیب، از مجموع ۶۶۵ نماد معامله‌شده، ۱۳۳ سهم، معادل ۲۰ درصد با افزایش قیمت و در مدار مثبت به کار خود پایان دادند، درمقابل ۵۳۲ سهم، معادل ۸۰ درصد در دامنه منفی معاملات قرار گرفتند و کاهش قیمت پایانی را تجربه کردند.


شرایط خرید خودرو در بورس کالا برای هفته جاری اعلام شد


بورس کالا در نامه‌ای شرایط خرید خودرو شاهین در روز سه‌شنبه (۲۲ شهریورماه) را ابلاغ کرد. سه شرط اساسی برای خرید شاهین در ابلاغیه بورس کالا اعلام شده است.


صادرات خودرو تا پایان سال کمتر از ۲۰ هزار دستگاه


رضا فاطمی امین، وزیر صنعت با بیان اینکه امسال صادرات خودرو کمتر از ۲۰ هزار دستگاه خواهد بود، گفت: امسال بر بازار داخل تمرکز کرده‌ایم و برنامه صادرات خودرو از سال آینده اجرا می‌شود.


تغییر ساعت معاملاتی بازارهای فرابورس از امروز


پایان ساعت معاملات نمادهای سهام، حق تقدم سهام و اوراق مشتقه مندرج در بازارهای اول، دوم، پایه و شرکت‌های کوچک و متوسط از امروز شنبه (۱۹ شهریورماه ۱۴۰۱) تا ساعت ۱۳:۰۰ ادامه یافت.


احراز هویت ۱۴۹ هزار سهامدار در سجام تا پایان مردادماه


تازه‌ترین آمارهای منتشر شده از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه نشان می‌دهد که در مردادماه سال جاری بیش از ۱۴۹ هزار احراز هویت توسط سهامداران در سامانه (سجام) صورت گرفته است.


به گزارش روابط عمومی سمات، مدیریت راهبری سامانه جامع اطلاعات مشتریان «سجام» اعلام کرد: بر اساس گزارش ماهانه منتشر شده از سوی شرکت سپرده گذاری مرکزی در خصوص مرداد ماه امسال، تعداد ۱۷۷ هزار و ۴۵۰ ثبت نام از سوی سرمایه گذاران حاضر در بازار سرمایه در سامانه «سجام» صورت گرفته و تعداد احراز هویت شده‌ها نیز با عبور از ۱۴۹ هزار سهامدار در این ماه به ۱۴۹ هزار و ۷۴۱ مورد رسیده است.


نمای پایانی معاملات بازارهای سهام تهران، شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱


حجم کل دادوستدهای سهام در بورس و فرابورس امروز به بیش از ۷۱۰۰ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملاتی این حجم از سهام رقم ۱۰۵۰۰ میلیارد تومان ثبت شد که از نظر ارزشی در مقایسه با چهارشنبه گذشته، حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان کاهش داشت. از این میزان حدود۳۰۰۰ میلیارد تومان به ارزش معاملات بورس و ۷۵۰۰ میلیارد تومان به معاملات فرابورس اختصاص یافت.


ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله در بورس و فرابورس، روند کاهشی گرفت و وارد کانال ۲۰۰۰ میلیارد تومانی شد و رقم بیش تر از ۲۳۰۰ میلیارد تومان را ثبت نکرد. طی این نقل و انتقالات، حدود ۴۰۰ میلیارد تومان تراز منفی برای معاملات حقیقی‌ها با تغییر خالص مالکیت سهام به نفع حقوقی‌ها ثبت شد.


در جریان داوستدهای امروز، بیش‌ترین ارزش و حجم معاملات سهام به گروه‌های خودرو، فلزات اساسی و حمل و نقل به ترتیب با ۲۱۵، ۱۴۸ و ۱۲۱ میلیارد تومان تخصیص یافت و این شرکت‌ها برترین صنایع بازار منفی شناخته شدند.


بازار نقدی بورس:


شاخص کل بورس: ۱.۳۹۷.۴۳۴.۴۹ (۱۵۴۲۲.۰۵-)


شاخص کل هم‌وزن: ۴۰۵.۵۶۹.۹۶ (۴۷۵۵.۰۵-)


ارزش معاملات: ۲.۹۸۰ میلیارد تومان


حجم معاملات: ۴.۶ میلیارد تومان برگ سهم


سه نماد با بیش‌ترین تاثیر منفی: فارس، کچاد و حکشتی


بازار نقدی فرابورس:


شاخص کل: ۱۸.۹۸۱.۸۹ (۱۳۷-)


ارزش معاملات: ۷.۵۸۱ میلیارد تومان


حجم معاملات: ۲.۵ میلیارد تومان برگ سهم


سه نماد با بیش‌ترین تاثیر منفی: آریا، بپاس و خدیزل


گزارش: مولود غلامی

انتهای خبر

0
0