نمودار و احتمال
1400/08/24
22:58
رئیس کمیسیون صنایع مجلس:وقتی می‌توانیم کامیون نو تحویل دهیم، چرا باید دست دوم وارد کنیم؟ رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: : وقتی توان تولید وجود دارد ...

رئیس کمیسیون صنایع مجلس:وقتی می‌توانیم کامیون نو تحویل دهیم، چرا باید دست دوم وارد کنیم؟



رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: : وقتی توان تولید وجود دارد و می‌توانیم کامیون نو تحویل دهیم، چرا باید کامیون دست دوم وارد کنیم؟



عزت الله اکبری تالار پشتی رئیس کمیسیون صنایع مجلس در حاشیه بازدید از یکی خودروسازهای کشور گفت: توان خوبی در ساخت کامیون‌های کشنده وجود دارد.



او بیان کرد: باید قرارداد تضمین خرید با شرکت های خودروساز بسته شود؛ چرا که می توان استاندارد‌ها را به حد قابل قبولی رساند.



رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: در دولت قبل وزارت راه اصرار به ترخیص کامیون‌های دست دوم داشت، اما مخالفت کرده بودیم. وزارت راه می‌گوید قصد دارد ناوگان حمل و نقل را نوسازی کند، اگر قصد نوسازی ناوگان است می‌توان از ظرفیت داخل استفاده کرد و با شرکت‌های داخلی قرار داد ۵ ساله بست.



این مقام مسئول گفت: اگر توان ساخت داخل وجود نداشت، می‌گفتیم دست دوم وارد کنید، اما وقتی این توان وجود دارد و می‌توانیم کامیون نو تحویل دهیم چرا باید دست دوم وارد کنیم؟



تالار پشتی بیان کرد: بنگاه اقتصادی قواعد خاص خود را دارد. اگر دولت دست از تصدی گری بردارد و این بنگاه‌ها را آزاد بگذارد و حمایت کند، این مجموعه پاسخگوی بخش اعظمی از نیاز‌های کشور است.



این مقام مسئول گفت: اکنون محصولات متعددی تولید شده و آنچه مردم نیاز دارند، باید با قیمت مناسب به دست مردم برسد. تبلیغ این کار به عهده خود شرکت تولید کننده است و قیمت باید طوری باشد که مردم توان خرید داشته باشند. با سیستم بانکی می‌توانند هماهنگ شود و به صورت قسطی کالای خود را بفروشند.



رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: شرکت‌های دانش بنیان هر قطعه‌ای که بنگاه تولیدی نیاز داشته باشد، می‌توانند بسازند.



او بیان کرد: اکنون در دولت جدید این توقع را داریم، انقلابی پیش برویم و خدمات انقلابی ارائه دهیم.



تالار پشتی گفت: در بحث اصلاح قیمت خودرو، در بحث تولید وقتی هزینه تمام شده‌ای داریم، چطور می‌توان کمتر بفروشیم؟. نمی‌شود کالایی قیمت تمام شده ۱۰ تومان داشته باشد و بگوییم آن را ۷ تومان بفروشیم.



رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: وقتی تولیدات قیمت تمام شده دارد، اگر می‌خواهیم از مردم حمایت کنیم، در تحریک‌بازار شرایطی بگذاریم و با شرایط بفروشیم که مردم بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.



او در پایان بیان کرد: قیمت یک خودروی سنگین وارداتی بالاست، در حالی که نمونه داخلی آن ارزان تر است و اگر دولت از آنها حمایت کند بهتر از کالای وارداتی می توانیم آن ها را بفروشیم.

انتهای خبر

0
0