تحلیل کاربردی هلالات
1400/09/03
09:51
#بازار #p/e #نسبت_قیمت_به_درآمد در انتهای پاییز سال گذشته، 100نماد اول بازار به لحاظ p.e ttm در محدوده 10.7 قرار داشتند. این نمادها با آمدن گزارش ...

#بازار #p/e #نسبت_قیمت_به_درآمد



در انتهای پاییز سال گذشته، ۱۰۰نماد اول بازار به لحاظ p.e ttm در محدوده ۱۰.۷ قرار داشتند. این نمادها با آمدن گزارش زمستان به P.e ttm ۹.۶ رسیدند. ۸۸ نماد در این میان، به سمت P.e ttm مطلوب تر رفته بودند و تنها ۱۲نماد با آمدن گزارش زمستان، p.e ضعیف تری به نمایش گذاشتند.



در پایان بهار، باز هم P.e این نمادها به طور متوسط ۹.۶ بود با این وجود ۷۴نماد p.e بهتری یافتند و چند نماد به شکل با اهمیتی رشد p.e را تجربه کردند. این ۷۴ نماد P.e ttm ۷.۹ دارند.



حالا در تابستان، با آمدن گزارش فصلی سود و زیان، ۵۹نماد از این گروه ۱۰۰ نمادی P.e ttm خود را باز هم بهبود بخشیدند اما ۴۱نماد دیگر یا ثابت ماندند یا تضعیف P.e ttm را به نمایش گذاشتند.



نسبت P.e ttm این ۵۹ نماد همکنون ۷.۸ است، در پاییز سال گذشته ۱۱.۲ بود، در انتهای زمستان به ۹.۵ رسید، در پایان بهار ۸.۶ بود و همانطور که عرض کردم همکنون ۷.۸ است و p.e fw آن ها حدود ۶ واحد به طور متوسط است.



در این کانال، ماه هاست که تلاش کردیم، صنایع برتر و بهترین نمادهای هر صنعت را از سایر صنایع و نمادها متمایز کنیم. آنچه سوابق نشان می دهد این است که اگر ۸۰درصد انتظارات محقق شود، جمع نمادهایی که P.e بهتری دارند، باعث می شود تا یک پرتفوی برنده تشکیل دهیم. حال اگر ابزار تکنیکال و فیلترنویسی را جهت زمانی-یابی و نقطه-یابی در معاملات به کار بریم، طبعا بازده بهتری نیز خواهیم یافت.



این ۵۹نماد برنده (دائما در حال بهبود P.e) از گروه صنایع پالایش نفت، پخش دارو، پرداخت الکترونیک، پلیمر و اولفین، اوره، متانول، داروسازی، روانکار، سیمان، فلزات آهنی، کاشی و سرامیک، کانی غیر فلزی، فلزات گران بها و مواد غذایی بوده اند.

انتهای خبر

0
0