آکادمی هلاکوئی
1400/01/31
10:02
تحلیل تکنیکال بیت کوین؛ سه شنبه ۳۱ فروردین

بیت کوین به تازگی یک حرکت رو به…

بیت کوین به تازگی یک حرکت رو به بهبود مناسب بالای منطقه مقاومتی ۵۵ هزار دلار آغاز کرده است. در این حرکت بیت کوین توانست سطوح مقاومتی۵۶۵۰۰ دلار و ۵۷۰۰۰ دلار را بشکند.


بالاتر از سطح اصلاحی ۲۳.۶٪ فیبوناچی حرکت نزولی سقف نوسانی ۶۳۷۵۰ دلار به کف قیمت ۵۱۱۵۰ دلار یک شکست قیمت دیده شد. هرچند گاوها بار دیگر نزدیک به تراز ۵۷ هزار و ۵۰۰ دلار با یک مقاومت مهم مواجه شدند. از این رو قیمت زیر میانگین متحرک ساده ۱۰۰ (ساعتی) قرار گرفت.


به نظر می رسد که بیت کوین در نزدیکی سطح اصلاحی ۵۰٪ فیبوناچی روند نزولی سقف نوسانی ۶۳۷۵۰ دلار به کف قیمت ۵۱۱۵۰ دلار ریجکت شده و اکنون زیر تراز ۵۷ هزار دلار و میانگین متحرک ساده ساعتی ۱۰۰ در حال ترید شدن میباشد.


نمودار بیتکوین 9 - تحلیل تکنیکال بیت کوین؛ سه شنبه 31 فروردیننمودار بیتکوین 9 - تحلیل تکنیکال بیت کوین؛ سه شنبه 31 فروردین

افزون بر این، در نمودار ساعتی جفت ارز BTC/USD یک کانال نزولی کلیدی با مقاومتی نزدیک به سطح ۵۶ هزار دلار در حال شکل‌گیری می باشد. در صورت شکست نزولی زیر حمایت کانال در تراز ۵۴ هزار دلار، احتمال سقوط قیمت تا منطقه حمایتی ۵۳۰۰۰ دلار زیاد می باشد. در این روند نزولی حمایت اصلی نزدیک سطح ۵۲ هزار دلار است در این سطح احتمالا گاوها بار دیگر موضع گیری خواهند کرد.


در صورتی که قیمت بیت کوین بالای تراز ۵۴۰۰۰ دلار ثابت باقی بماند، احتمالا برای شکست صعودی قیمت دوباره تلاش خواهد کرد. در این حالت اولین مقاومت نزدیک خط روند کانال در تراز ۵۶ هزار دلار می باشد.


شکست صعودی قیمت بالاتر از مقاومت کانال می تواند راه گشای حرکت به سمت مقاومت ۵۷۵۰۰ دلار باشد. در این حالت مانع بعدی موجود بر سر راه گاوها می تواند در تراز ۵۸ هزار دلار یا میانگین متحرک ساده ساعتی ۱۰۰ واقع شود.


بسته شدن قیمت بالای سطوح ۵۷ هزار و ۵۰۰ دلار ۵۸۰۰۰ دلار برای تغییر در روند نزولی موجود در کوتاه مدت ضرورت دارد.


اندیکاتورهای تکنیکال


MACD ساعتی برای جفت ارز BTC/USD کم کم در منطقه نزولی شتاب می گیرد.


RSI ساعتی برای جفت ارز BTC/USD در حال حاضر زیر سطح ۵۰ است.


حمایت های اصلی: ۵۴۰۰۰ و ۵۲۰۰۰ دلار


مقاومت های اصلی: ۵۶۰۰۰، ۵۷۰۰۰ و ۵۷۵۰۰ دلار



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: newsbtc


انتهای خبر

0
0