فارس نیوز
1401/06/15
13:00
کاهش ۵ هزار و ۹۴۵ واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۵ هزار و ۹۴۵ واحد همراه شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه با افت ۵ هزار و ۹۴۵ واحدی نسبت به روز گذشته به رقم یک‌میلیون و ۴۲۰ هزار و ۸۳۳ واحد رسید.


همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن ۳۹۹ واحد رشد کرد و به رقم ۴۱۰ هزار و ۷۷۴ واحد رسید.


ارزش روز شرکت‌های بورسی در بازار به بیش از ۵ میلیون و ۳۴۳ هزار میلیارد تومان رسید.


معامله‌گران امروز بیش از ۴ میلیارد سهام در قالب ۲۶۱ هزار فقره معامله و به ارزش ۲ هزار ۵۹۰ میلیارد تومان داد و ستد کردند.


شاخص کل و شاخص قیمت در بورس با نگاه وزنی - ارزشی امروز ۴۲ صدم درصد کاهش یافتند. این دو شاخص با معیار هم‌وزن یک‌دهم درصد رشد کردند.


شاخص آزاد شناور ۴۲صدم درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس ۴۷ صدم درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس ۳۶ صدم درصد کاهش یافت.


امروز نمادهای پتروشیمی خلیج‌فارس، ملی‌مس، شستا، پتروشیمی پردیس، پالایش نفت بندرعباس، کشتیرانی جمهوری اسلامی و پالایش نفت اصفهان بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.


در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با ۱۹ واحد عقب‌نشینی نسبت به روز قبل به رقم ۱۹ هزار و ۱۷۶ واحد رسید.


ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و ۵۹ هزار میلیارد تومان رسید.


ارزش بازار پایه فرابورس افزون از ۳۴۶ هزار میلیارد تومان شد.


معامله‌گران امروز د فرابورس ایران بیش از ۲.۱ میلیارد سهم و اوراق مالی در قالب ۱۶۹ هزار فقره معامله و به ارزش ۱۰ هزار و ۸۲ میلیارد تومان داد و ستد کردند. با این حساب ارزش معاملات دو بازار بورس و فرابورس از ۱۲.۵ هزار میلیارد تومان گذشت.


امروز نمادهای بهمن دیزل، فولاد غدیر ایرانیان و اعتباری ملل بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای آریا ساسول، پالایش نفت لاوان، سنگ‌آهن گوهرزمین و پتروشیمی تندگویان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.


به گزارش فارس، با توجه به ریزش‌های متعددی که در بورس تهران اتفاق افتاده، به گفته اکثر کارشناسان، عمده سهام بنیادی به ویژه سهام هلدینگ‌ها ارزنده شده و واقعا موقع خرید سهام است، اما در عین حال این نکته را هم باید توجه کرد که سرمایه‌گذاری در بورس محل ریسک و نوسان و سود و زیان است، بنابراین حتما باید با مطالعه، مشورت و تحلیل و از محل پس‌اندازها انجام شود.


انتهای پیام/


انتهای خبر

0
0