بیدار بورس
1401/03/30
09:37
🔴کدام صنایع پتانسیل رشد دارند؟ به گزارش #بیداربورس، صنایع برنده در شش ماه اخیر که توانسته‌اند این بازدهی را حفظ کنند، #سیمان، #پالایشی و #کاشی_سر...

🔴کدام صنایع پتانسیل رشد دارند؟



به گزارش #بیداربورس، صنایع برنده در شش ماه اخیر که توانسته‌اند این بازدهی را حفظ کنند، #سیمان، #پالایشی و #کاشی_سرامیک بوده‌اند. صنایع بازنده که علی‌رغم بازدهی کوتاه مدت اما بازده شش ماهه را نتوانستند حفظ کنند نیز #شیرینیجات، #خوراکی، #نوشیدنی، #لاستیک، #شوینده و #لبنی بودند. #بانک و #خودرو در سه ماه اخیر جزء کم‌بازده‌ترین صنایع بودند در حالی که #دارو، #زغالسنگ در کنار پالایشی و سیمانی‌ها خوش درخشیدند. به طور کلی تمامی غذایی و کشاورزی‌ها به همراه خودرو در لیست بدترین بازدهی‌ها بودند.



🔻انتظار بازده بهتر نمادهای DPS محور در یک هفته اخیر به سبب افزایش نرخ ارز، صنعت فولاد و پتروشیمی مورد توجه قرار گرفت و تا حدی بازده داد. در ادامه به نظر می‌رسد صنایعی که تقسیم سود بالا داشته باشند، بازده بهتری می‌دهند. طبق تجارب سال‌های قبلی، بازار به تقسیم سود بالا واکنش مثبت نشان می‌دهد لذا در نمادهای DPS محور می‌توان انتظارات بهتری برای بازده قیمتی داشت.



🔻گزارش خوب بانکیها در گروه بانکی نیز هرچند که فضای برجامی رنگ باخته و به نظر پتانسیلی جهت سرمایه‌گذاری دیده نمی‌شود اما گزارش‌های سودآوری این صنعت مثبت ارزیابی می‌شود. مجمع ۳۱ خرداد #وبملت پیام مهمی برای این صنعت خواهد بود. مهمترین مساله، رویکرد رئیس کل بانک مرکزی به سیاست تقسیم سود بانکی‌ها است که می‌تواند منجر به تغییر زاویه دید بازار به این صنعت شود. ضمنا به طور کلی صنعت مالی (بانک، لیزینگ، تامین سرمایه) بهتر از انتظار تحلیلی گزارش دادند و این می‌تواند بر بازده میان مدت آنها تاثیرگذار باشد.


#تحلیل #سهم_پرپتانسیل



➖➖➖➖

انتهای خبر

0
0