سهام سودآور
1400/07/25
08:33
برنامه‌های رئیس جدید سازمان بورس برای بازار سرمایه 💢۷ راهبرد و ۳ محور اصلی بازارسرمایه 🔹دکتر مجید عشقی در گفت و گو با پایگاه خبری بازارسرمایه (سن...

برنامه‌های رئیس جدید سازمان بورس برای بازار سرمایه



💢۷ راهبرد و ۳ محور اصلی بازارسرمایه



🔹دکتر مجید عشقی در گفت و گو با پایگاه خبری بازارسرمایه (سنا) درباره راهبردها و برنامه‌های کلان بازار سرمایه در دوره مدیریتی جدید گفت: سازمان بورس و اوراق‌بهادار در دوره جدید تلاش می‌کند با در نظر قرار دادن اهداف کلان خود شامل حمایت از سرمایه‌گذاران، ایجاد بازار شفاف، کارا و منصفانه و کاهش ریسک فراگیر، سیاست‌ها و برنامه‌های خود را تنظیم، اجرا و رصد کند.



🔹او، تاکید کرد: راهبردها و رئوس برنامه‌های هیات مدیره جدید سازمان در جلسه شورای عالی بورس مطرح و مقرر شد برنامه تفصیلی مزبور در اولین فرصت تهیه و برای طرح در جلسات شورای عالی بورس ارائه شود.



🔹دکتر مجید عشقی با اشاره به ۷ راهبرد اصلی سازمان بورس و اوراق بهادار در دوره جدید مدیریت، اعلام کرد: نخستین راهبرد، توجه به مکانیزم‌های مدرن به منظور افزایش نظارت عامه بر فعالیت ناشران است. دومین راهبرد، توسعه ابزارهای نظارتی به شکل پیش‌گیرانه و متناسب با توسعه بازار خواهد بود.



🔹راهبرد سوم، اصلاح قوانین و مقررات به سمت افزایش عدالت و پاسخگویی در کل بازار است و تقویت اکوسیستم تامین مالی در سطح متوسط و خرد از طریق ابزارهای نوین به عنوان چهارمین راهبرد دنبال خواهد شد.



🔹تسهیل‌گری و توسعه زیرساخت‌های جذب و مدیریت سرمایه خارجی در بازار در کنار بازمهندسی ساز و کار رسانه‌ای و نشر اطلاعات در بازار و تقویت نظارت بر آن، راهبردهای پنجم و ششم مورد نظر سازمان بورس و اوراق بهادار در دوره جدید است.



🔹آخرین راهبرد مدیریت جدید، بازمهندسی نسل نوین زیرساخت‌های فنی با هدف افزایش امنیت، پایداری و سهولت دسترسی خواهد بود.



🔹به گفته رییس سازمان بورس، نخستین محور رئوس برنامه های هیات مدیره جدید، تمرکز بر ماموریت و رسالت اصلی سازمان مبنی بر توسعه بازار سرمایه است.



🔹او تاکید کرد: این برنامه محوری با تکیه بر مواردی چون افزایش سهم تامین مالی بخش تولید و توسعه بنگاه‌ها از بستر بازار سرمایه؛ تنوع‌بخشی و تعمیق بازار سرمایه (در ابعاد بازار، ابزار و نهاد)؛ افزایش شفافیت و کیفیت اطلاعات منتشر شده در بازار سرمایه؛ مقررات‌زدایی، اصلاح فرآیندهای کاری و افزایش کارایی بازارهای مالی؛ توسه نهادهای مالی و انحصار زدایی؛ توسعه و تقویت زیرساخت‌های فنی؛ تسهیل‌گری و شفاف سازی صدور مجوزها در بازار سرمایه و توسعه بازار بدهی و افزایش نقدشوندگی آن به عنوان مکمل بازار سهام دنبال خواهد شد.



🔹دکتر عشقی «حرکت به سمت نظارت هوشمند و فراگیر» را به عنوان دومین برنامه محوری هیات مدیره جدید معرفی و اعلام کرد: این برنامه از طریق ارتقای ابزارهای نظارتی متناسب با رشد بازار و تکنولوژی؛ ایجاد ساز و کار تعاملی و نظارت عموم سرمایه گذاران (خرد و عمده) بر بازار؛ استقرار نظام جامع مدیریت ریسک در بازار؛ اصلاح نظام حاکمیت شرکتی و حفظ حقوق سرمایه‌گذاران؛ شناسایی و پیگیری فعالیت‌های متخلفانه و مجرمانه در بازار با استقرار سامانه های پایش هوشمند بازار؛ ابهام زدایی از مقررات و رفع خلاهای مقرراتی و تسریع، کارآ و اثربخش کردن فرآیندهای رسیدگی به تخلفات اجرایی خواهد شد.



🔹به گفته رییس سازمان بورس واوراق بهادار، آخرین محور از رئوس برنامه های هیات مدیره جدید با محوریت «فرهنگ‌سازی و نظم بخشی به فضای گردش اطلاعات در بازار سرمایه» به اجرا در خواهد آمد.

انتهای خبر

0
0