مبین تحلیل
1399/12/24
14:16
#کتوکا 🔸 شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا با سرمایه جدید 77 میلیارد تومانی با ارزش بازار 3،000 میلیارد تومانی بزرگترین شرکت فعال در صنعت محصولات...

#کتوکا


🔸 شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا با سرمایه جدید ۷۷ میلیارد تومانی با ارزش بازار ۳،۰۰۰ میلیارد تومانی بزرگترین شرکت فعال در صنعت محصولات نسوز است. همچنین مزیت دیگر این شرکت دراجرای پروژه های خدماتی در صنعت فولاد است که شامل پروژه های تامین تاندیش (قالب های موردنیاز در فرایند تولید شمش فولاد) و پروژه های اجرای کوره های قوس الکتریکی است. سهامداری غیر مستقیم ۲۰٪ #فولاد (از طریق سهامداری #وتوکا) در این شرکت، ریسک وفاداری شرکت های طرف قرارداد را به حداقل می رساند به طوری که در حال حاضر مهمترین شرکای تجاری #کتوکا به ترتیب #فولاد با ۴۰٪ ، #هرمز با ۱۵٪ و #کاوه با ۱۰٪ سهم در کل درآمدهای عملیاتی هستند.



🔸 شرکت با ظرفیت اسمی ۳۲ هزار تن انواع جرم های نسوز در اصفهان ۷۰٪ و منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس ۳۰٪ در حال فعالیت در حدود ۸۵٪ ظرفیت اسمی است. بخش عمده درآمد عملیاتی شرکت از محل خدمات تاندیش و اجرای کوره های قوس الکتریکی است که ۵۰٪ تولید شرکت نیز در این بخش مصرف می شود. بیش از ۹۵٪ بهای تمام شده تولید مربوط به مواد مستقیم است که شامل مواد اصلی منیزیت ۳۰٪ و تبولار ۱۵٪ و بوکسیت ۱۰٪ می باشد و در حدود ۳۰٪ مواد مستقیم وارداتی می باشد که با توجه به حاشیه سود ناخالص تقریبا ۲۵٪ یکی از حداقل ریسک های شرکت نسبت به نرخ ارز می تواند باشد.



🔸 با توجه به طرح های توسعه #فولاد و زیرمجموعه ها و در مجموع طرح های توسعه پیشروی صنعت فولاد، درآمدهای آتی این شرکت افزایشی خواهد بود و انتظار تولید در ظرفیت کامل را برای انتهای سال ۱۴۰۰ داریم. با توجه به رشد نرخ ارز و مجوز شرکت در افزایش نرخ متناسب با تغییرات نرخ ارز، انتظار حداقل رشد ۲۰٪ نرخ محصول را داریم که مبلغ فروش شرکت برای سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.



❇️ سود هر سهم سال ۱۴۰۰: ۱۰۵ تا ۱۱۵ تومان


در قیمت های فعلی ارزندگی زیادی نداشته و از نظر بنیادی بعد از #کاذر قرار می گیرد.


➖➖➖➖➖




انتهای خبر

0
0