اخبار اکس نوین
1400/06/18
13:12
پیش‌نویس لایحه پذیرش ارزهای دیجیتال توسط پارلمان اوکراین امضا شد

اکس نوین: روز چهارشنبه، ۸ سپتامبر، پارلمان اوکراین پیش‌نویس لایحه‌ای برای پذیرش قانونی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را تصویب کرد. این لایحه در مجموع رای مثبت ۲۷۶ نماینده را از آن خود کرد. استفاده از ارزهای دیجیتال در اوکراین طی چند ماه گذشته افزایش چشمگیری داشته است. در صورت امضای این قانون توسط ولادمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، از مالکان دارایی‌های دیجیتال و صرافی‌ها در برابر فعالیت‌های غیرقانونی و کلاه‌برداری توسط مراجع قضایی محافظت خواهد شد. علاوه بر این، شرکت‌های کریپتو نیز می‌توانند به صورت فعالانه در این کشور حضور داشته باشند. سخنگوی وزارت تحول دیجیتال اوکراین در گفتگویی با نشریه خبری Kyiv Post اعلام کرد که این…

اکس نوین : روز چهارشنبه، ۸ سپتامبر، پارلمان اوکراین پیش‌نویس لایحه‌ای برای پذیرش قانونی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را تصویب کرد. این لایحه در مجموع رای مثبت ۲۷۶ نماینده را از آن خود کرد.


استفاده از ارزهای دیجیتال در اوکراین طی چند ماه گذشته افزایش چشمگیری داشته است. در صورت امضای این قانون توسط ولادمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، از مالکان دارایی‌های دیجیتال و صرافی‌ها در برابر فعالیت‌های غیرقانونی و کلاه‌برداری توسط مراجع قضایی محافظت خواهد شد. علاوه بر این، شرکت‌های کریپتو نیز می‌توانند به صورت فعالانه در این کشور حضور داشته باشند.


سخنگوی وزارت تحول دیجیتال اوکراین در گفتگویی با نشریه خبری Kyiv Post اعلام کرد که این دولت قصد دارد تا بازار ارزهای دیجیتال را برای مشاغل و سرمایه‌گذاران تا سال ۲۰۲۲ راه‌اندازی کند.


بااین‌حال، پارلمان اوکراین ابتدا باید مجموعه‌ای از قوانین اصلاحی برای مالیات و قوانین مدنی مربوطه را معرفی کند.


اگرچه استفاده از ارزهای دیجیتال قرار است در اوکراین رسما قانونی شود، این ارزها قرار نیست جایگزین ارز ملی این کشور شوند. این قانون تنها مبادله و تجارت دارایی‌های دیجیتالی را از طریق صرافی‌های مقرر در این کشور مجاز می‌داند. Kyiv Post در این رابطه نوشته است:


قانون دارایی‌های مجازی به مشاغل حوزه کریپتو اجازه می‌دهد تا به طور رسمی در اوکراین به فعالیت بپردازند و مالیات پرداخت کنند. برای ثبت تجارتی مبتنی بر ارزهای دیجیتال، یک شرکت باید ثابت کند که شفافیت دارد و از اعتبار خوبی برخوردار است. مجوز راه‌اندازی کسب‌وکارهای مبتنی بر این صنعت بیش از ۳۱۰۰ دلار هزینه دارد. برای جلوگیری از پول‌شویی و تروریسم مالی نیز مشاغل کریپتو باید فعالیت‌های خود را به دولت اعلام کنند.


مخائیلو فدوروف، وزیر تحول دیجیتال اوکراین در این رابطه اظهار داشت که ارزهای دیجیتال در بین شهروندان این کشور بسیار محبوب هستند. وی در ادامه گفت:


تنها چند کشور در جهان ارزهای دیجیتال را مجاز اعلام کرده‌اند. آلمان، لوکزامبورگ، سنگاپور و اوکراین یکی از آنها خواهد بود. شرایط مطلوب به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا در اوکراین و نه در خارج از کشور برند خود را ثبت کنند. کارآفرینان مالیات می‌پردازند اما تحت حمایت دولت قرار خواهند گرفت.


منبع coingape


انتهای خبر

0
0