سهامیاب - آموزش بورس
1399/12/13
08:54
#پیش_بینی_بازار #روزنه ✍️ بورس تهران معاملات چهارمین روز هفته را با افزایش تقاضا به ویژه در سهام گروه‌های کالامحور آغاز کرد و از همان دقایق ابتدای...

#پیش_بینی_بازار


#روزنه



✍️ بورس تهران معاملات چهارمین روز هفته را با افزایش تقاضا به ویژه در سهام گروه‌های کالامحور آغاز کرد و از همان دقایق ابتدایی تلاش‌ها برای برقراری تعادل در ۲ گروه بانکداری و خودروسازی استارت خورد. البته فشار عرضه هم بالا بود و بازار آنطور که باید و شاید نتوانست خودنمایی کند. دلیل این موضوع چیزی نیست جزء برچیده شدن اعتماد عمومی !



✅ بنابراین برای برگشت اعتماد نیاز به زمان داریم. به نظر چند عامل می‌تواند به مرور برگشت بازار را به شکل قوی‌تر رقم بزند. جذاب بودن قیمت‌ها، بهبود وضعیت بنیادی شرکت‌ها، نزدیک شدن به اتمام فروش اوراق دولتی، مصوبه جدید سازمان بورس برای الزام سرمایه‌گذاری کف ۱۵ درصدی صندوق‌های با درآمد ثابت، تحولات مثبت در بازارهای جهانی و ...



🔰 نکته مهم اینکه، تا پایان سال تنها ۱۱ روز کاری باقی مانده است. در اسفند سال‌های ۹۷ و ۹۸ شرایط بازار در دو هفته پایانی رو به بهبود بوده و این وضعیت تا اردیبهشت سال بعد نیز ادامه پیدا می‌کرده است. لذا بر اساس رفتار سیکلی، نزدیک بودن به اتمام روند نزولی بسیار محتمل خواهد بود.



🔰 برای امروز بازاری متعادل و مثبت مدنظر است. بحث حمایت از سهامداران خرد و ضمانت ۲۵ درصدی از پرتفو‌های ۱۰ میلیون تومانی که از ابتدای سال وارد بازار شده‌اند، در کنار رشد قیمت کامودیتی‌ها می‌تواند عاملی برای حرکت رو به جلوی بازار باشد. به نظر بازار چند روزی در این نقاط دست به دست می‌شود تا کمی اعتماد از دست رفته بازسازی شود و سپس با تحرکات قوی‌تر در سمت تقاضا، روند بهتری را در کلیت بازار شاهد خواهیم بود.



انتهای خبر

0
0