بورس۲۴
1401/04/29
21:31
درآمد‌های عملیاتی محقق شده بانک پارسیان؛ رشد درآمد ۶ درصدی از بخش «مرابحه»

وپارس بیشترین میزان درآمدی که طی این دوره ماهانه به دست آورد مربوط به بخش «مرابحه» بود که ۳۸۷ میلیارد تومان درآمدزایی از این بخش صورت گرفت.

درآمد‌های عملیاتی محقق‌ شده بانک پارسیان؛ رشد درآمد ۶ درصدی از بخش «مرابحه»

بورس۲۴ : "وپارس" بیشترین میزان درآمدی که طی این دوره ماهانه به دست آورد مربوط به بخش «مرابحه» بود که ۳۸۷ میلیارد تومان درآمدزایی از این بخش صورت گرفت.


بانک پارسیان در خرداد ماه سال ۱۴۰۱ درآمدی که از بخش تسهیلات اعطایی شناسایی کرد برابر با ۸۹۸ میلیارد تومان بود، از ابتدای سال مالی تاکنون مجموع عملکرد درآمدزایی این بانک از تسهیلات اعطایی به ۲ هزار و ۹۲۱ میلیارد تومان رسید.


"وپارس" بیشترین میزان درآمدی که طی این دوره ماهانه به دست آورد مربوط به بخش «مرابحه» بود که ۳۸۷ میلیارد تومان درآمدزایی از این بخش صورت گرفت. لازم به ذکر است که این بخش نسبت به ماه گذشته ۶ درصد افزایش درآمد داشت.


درآمد‌های عملیاتی محقق‌شده بانک پارسیان در خردادماه متشکل از بخش‌های «تسهیلات اعطایی، سپرده‌گذاری، اوراق بدهی و درآمد کارمزد» بود.


مجموع درآمد عملیاتی محقق شده این بانک از بخش های نام برده، برابر با یک هزار و ۱۲۱ میلیارد تومان بود و میزان درآمدی که "وپارس" از اوراق بدهی به دست آورد نیز با رشد ۱۸ درصدی به ۶۱ میلیارد تومان رسید.


سرمایه گذاری پارسیان

اکنون نگاهی خواهیم داشت به سرمایه گذاری پارسیان، یکی از شرکت های زیر مجموعه بانک پارسیان.


شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان در گزارش فعالیت ماهانه خرداد ماه سال ۱۴۰۱ مجموع بهای تمام شده سرمایه گذاری های خود در شرکت های «بورسی» و «غیر بورسی» را مبلغی در حدود ۳ هزار و ۴۶۶ میلیارد تومان شناسایی کرد.


عکس

بهای تمام شده‌ا ی که جهت سرمایه گذاری توسط این شرکت به ثبت رسیده نسبت به دوره ماه گذشته نزدیک به ۷ میلیارد تومان افزایش یافت، گفتنی است که این شرکت سرمایه گذاری یکی از شرکت های زیر مجموعه بانک پارسیان است.


عکس

درآمد شرکت "وپارسیان" در خردادماه ۱۴۰۱

بر پایه گزارش، عمده ترین سرمایه گذاری "وپارسیان" درخرداد ماه سال جاری مربوط به شرکت های بورسی است که بهای تمام شده آن مبلغی بالغ بر ۲ هزار و ۱۵۲ میلیارد تومان شناسایی شد.


بیشترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بورسی مربوط به «استخراج کانه‌های فلزی» با یک هزار و ۸۷۴ میلیارد تومان بود که نسبت به ماه گذشته بدون تغییر باقی ماند.


بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "وپارسیان" در شرکت‌های «غیر بورسی» نیز برابر با یک هزار و ۳۱۴ میلیارد تومان به ثبت رسید و عمده‌ترین سرمایه‌گذاری در این حوزه نیز متعلق به «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» با ۹۰۲ میلیارد تومان بود که سهم ۶۹ درصدی از سرمایه‌گذاری‌های غیر بورسی را در اختیار داشت.


ارزش بازار شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات

ارزش بازار سرمایه‌گذاری‌های "وپارسیان" در بخش شرکت‌های «بورسی» مبلغی بالغ‌بر ۳۶ هزار و ۲۳۷ میلیارد تومان اعلام شد، همچنین طی این دوره عمده‌ترین ارزش بازار مربوط به بخش «استخراج کانه‌های فلزی» با ۳۵ هزار و ۶۳۶ میلیارد تومان بود.


بیشترین ارزش بازار "وپارسیان" در صورت‌وضعیت پرتفوی بورسی مربوط به شرکت «فرآوری معدنی اپال کانی پارس» با ۳۵ هزار و ۶۳۲ میلیارد تومان بود و در جایگاه بعد نیز شرکت «بیمه پارسیان» با مبلغ ۴۳۵ میلیارد تومان قرار گرفت.


مابقی شرکت‌هایی که در پرتفوی بورسی "وپارسیان" قرار دارند عبارت‌اند از؛ بانک پارسیان، پارس فولاد سبزوار، معدنی و صنعتی چادرملو.


شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان در انتهای خردادماه بهای تمام‌شده ۲ هزار و ۱۵۲ میلیارد تومانی را در پرتفوی بورسی خود به ثبت رساند که با رشد ۱۷,۴۲۲ درصدی به ارزش بازار ۳۶ هزار و ۲۳۷ میلیارد تومان رسید.


شرکت سرمایه گذاری پارسیان طی عملکرد یک ماهه منتهی به خردادماه سال جاری در پرتفوی غیر بورسی خود بیشترین سرمایه‌گذاری را در شرکت راه‌سازی و معدنی مبین داشت که مبلغ آن برابر با ۹۰۲ میلیارد تومان بود و مالکیت ۲۵ درصدی از آن را در اختیار داشت.

انتهای خبر

0
0