رمزارز نیوز
1401/04/22
11:18
توکن‌سوزی خودکار بایننس کوین، تصمیم درست یا غلط؟

در میان اعضای جامعه کریپتو، این باور وجود دارد که پروژه‌های ارز دیجیتال، از رویدادهای توکن‌سوزی دوره‌ای به… مطالعه مطلب ...

در میان اعضای جامعه کریپتو، این باور وجود دارد که پروژه‌های ارز دیجیتال، از رویدادهای توکن‌سوزی دوره‌ای به عنوان مکانیسمی برای کاهش عرضه و تورم و در نتیجه، افزایش قیمت رمزارز خود استفاده می‌کنند.


به گزارش سایت ای‌ام‌بی‌کریپتو، یکی از پروژه‌هایی که به طور مرتب توکن‌های خود را می‌سوزاند و از این طریق، عرضه خود را کنترل می‌کند، بایننس کوین (BNB) است. سوزاندن بایننس کوین در ابتدا از طریق دوره‌های توکن‌سازی سه ماهه و بر اساس حجم معاملات این رمزارز در صرافی بایننس انجام می‌شد.


با این حال، در نوامبر ۲۰۲۱، تیم بایننس با معرفی طرح توکن‌سوزی خودکار BEP-۹۵، اعلام کرد که قرار است مکانیسم سوزاندن BNB تسریع ‌شود. با این مکانیسم، بخشی از کوین‌های BNB که برای پرداخت هزینه تراکنش‌ها در زنجیره هوشمند بایننس استفاده می‌شود، از بین می‌رود.


حال، سوال این است که اجرای این طرح که با رکود عمومی بازار ارزهای دیجیتال در سال جاری همزمان شده، چه تاثیری بر قیمت رمزارز بایننس کوین داشته است؟


از زمان اجرای مکانیسم توکن‌سوزی BEP-۹۵، در مجموع ۲۲٫۹۳۲ میلیون دلار BNB سوزانده شده است. با این حال، به دلیل تسلط روند نزولی بر بازار رمزارزها از ابتدای سال، قیمت BNB هنوز تاثیر مثبتی از طرح BEP-۹۵ نداشته است.


داده‌های بازار نشان می‌دهند که در ابتدای سال، بایننس کوین با قیمت ۵۱۲ دلار معامله می‌شد. معامله شدن بایننس کوین در محدوده فعلی ۲۲۴ دلاری، نشان می‌دهد که قیمت این رمزارز در سال جاری حدود ۵۶ درصد کاهش داشته است.


در همان بازه زمانی، ارزش بازار بایننس کوین هم از ۸۵٫۳۵ میلیارد دلار در ماه ژانویه به ۳۶٫۷ میلیارد دلار در زمان انتشار این خبر، کاهش یافته است.


effects-of-bep-95-auto-burn-on-bnb-price

روند نزولی نمودار قیمت و ارزش بازار بایننس کوین. در همین حال، بر اساس داده‌های ارائه‌شده توسط پلتفرم Santiment، در همان بازه زمانی، تعداد آدرس‌های منحصربه‌فردی که با BNB معامله می‌کنند، هم به طور پیوسته کاهش یافته است. به گزارش Santiment، در ۱۹۲ روز گذشته، تعداد آدرس‌های فعال روزانه که با BNB معامله کرده‌اند، ۹۴ درصد کاهش یافته است. به همین ترتیب، حجم تراکنش‌های BNB نیز ۹۹ درصد کمتر شده و ارزش دلاری آن از ۸۳۱٫۶۵ میلیون دلار به ۳ میلیون دلار رسیده است.


effects-of-bep-95-auto-burn-on-bnb-price

تعداد آدرس‌های فعال روزانه و حجم تراکنش‌های بایننس کوین. علاوه بر این‌ها، در همان دوره مورد بررسی، درصد عرضه BNB که توسط نهنگ‌ها نگهداری می‌شود، شاهد یک افت ۱۹ درصدی بوده است.


effects-of-bep-95-auto-burn-on-bnb-price

ذخایر BNB نهنگ‌ها. علی‌رغم همه این‌ها، جالب است بدانید که از ابتدای سال، دیدگاه و احساسات سرمایه‌گذاران نسبت به بایننس کوین همچنان صعودی است؛ چراکه شاخص میانگین سن کوین (mean coin age) برای BNB شیب افزایشی خود را حفظ کرده است. این موضوع، یک روند انباشت در سطح شبکه را نشان می‌دهد.


effects-of-bep-95-auto-burn-on-bnb-price

شاخص میانگین سن کوین برای بایننس کوین.

انتهای خبر

0
0