همفکران
1401/03/30
10:38
#مجمع #سفارس 📌به گزارش همفکران، مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سیمان فارس با حضور ۶۷ درصد از سهامداران و هیت مدیره شرکت در حال برگزاری است. ✅در سال ...

#مجمع


#سفارس



📌به گزارش همفکران، مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سیمان فارس با حضور ۶۷ درصد از سهامداران و هیت مدیره شرکت در حال برگزاری است.



✅در سال ۱۴۰۰ جمعا بیش از ۱۵ میلیون تن سیمان تولبد و تحویل داده شده است که ۸۲ درصد ان در داخل از کشور مصرف شده است و مابقی صادر شده است.


شرکت تولید ۲۱ درصد از کلینکر کشور را بر عهده دارد.



✅چشم انداز شرکت پیشرو بودن در بهبود فرآیند ها، پیشگام در ارزش افرینی و پیشتازی در اعمال نواوری است.



✅فلسفه وجودی شرکت سرمایه کذاری در صنایع پایین دستی و بالادستی، تولید و مدیریت زنجیره ارزش در صنعت سیمان و ارزش افرینی در شرکت های تابعه است.



✅درامد عملیاتی شرکت در سال مالی منتهی به ۳۱ اردیبهشت افزایش ۶۵ درصدی داشته است سود عملیاتی شرکت نیز ۵۰ درصد رشد داشته است.



✅از جمله تهدید های شرکت وضع عوارض و تعرفه احتمالی برای صادرات کلینکر و سیمان است، افزایش هزینه های حمل و نقل، مشکل نقل و انتقال ارز و تاثیر ان بر صادرات، کاهش قیمت فروش نفت و تاثیر ان بر روند ساخت و ساز در کشورهای هدف صادرات است.



✅اما در ادامه برنامه توسعه عمرانی دولت سیزدهم( ساخت ۴ میلیون مسکن) از جمله مهم ترین فرصت های شرکت است.


ایران با تولید ۶۲ میلیون تن سیمان در سال ۲۰۲۰ هشتمین تولید کننده برتر دنیا بوده است.



✅کاهش تولید سیمان به نسبت سال گذشته به دلیل قطعی گاز و برق بوده است. هلدینگ سیمان تامین ۳۰ درصد از تحویل سیمان را بر عهده دارد.



سال ۱۴۰۰ تخفیفات شرکت ۴۹۰۰ میلیارد تومان شده است و مربوط به قبل از عرضه است، عرضه سیمان در بورس از اوایط خرداد ماه شروع شد.



✅در خصوص برنامه های اینده شرکت نیز ۹ پروژه یک‌میلیون تنی در دست شرکت است.




Hamfekran.com


@Agahmoshaver



انتهای خبر

0
0