ایبنا
1400/05/16
13:02
تقویت ۱۷۰۰ واحدی شاخص کل بورس در آغاز هفته

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۷۱۸ واحدی معادل ۰.۱۲ درصد به یک میلیون و ۴۰۷ هزار و ۷۵۸ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۴۷ واحدی به ۲۰ هزار و ۲۴۰ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات اولین روز کاری هفته (شنبه شانزدهم مردادماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۴۳۰ واحدی معادل ۰.۱۲ درصد به رقم ۳۵۲ هزار و ۷۲۲ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۹۹۴ واحدی معادل ۰.۲۵ درصد، عدد ۴۰۴ هزار و ۲۴۸ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۶۲۸ واحدی به رقم ۲۵۵ هزار و ۴۱۵ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۴۸۱۵ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۳۵ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۶۹۷ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۵۷ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۲۶۵۴ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۷۵۵ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، وبملت، وتجارت، وبصادر، خساپا و پاکشو با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی پارسان، فخوز و فملی، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۷ میلیارد و ۸۴۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۸۸۳ هزار و ۳۷۸ نوبت معامله و به ارزش ۵۹ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد خلنت(لنت ترمزایران) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای کدما، قهکمت، تیپیکو و نمرینو بود. همچنین نماد معاملاتی فپنتا(سپنتا) با ۴.۹۲ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای غالبر، مداران، غاذر، داسوه و کاما قرار گرفتند.




انتهای خبر

0
0