کوین ایران
1399/11/20
11:00
توکن بت (BAT) یا همان بیسیک اتنشن توکن چیست؟

توکن بت (BAT) یا همان بیسیک اتنشن توکن (Basic Attention Token) به کمک فناوری بلاک چین و به منظور ارتقاء امنیت، انصاف و کارایی بیشتر در مقوله تبلیغات دیجیتالی، توسط Brendan Eich به وجود آمد...

توکن بت (BAT) یا همان بیسیک اتنشن توکن (Basic Attention Token) به کمک فناوری بلاک چین و به منظور ارتقاء امنیت، انصاف و کارایی بیشتر در مقوله تبلیغات دیجیتالی، توسط Brendan Eich به وجود آمد. این رمز ارز توکن بومی مرورگر Brave است که به عنوان یک قرارداد هوشمند در بلاکچین اتریوم تشکیل شده و یک توکن استاندارد ERC-۲۰ است. با گسترش تکنولوژی بلاک چین و ارزهای دیجیتالی، سازمان‌های مختلف به استفاده از آن‌ها برای حل مشکلات قدیمی‌تر روی آورده‌اند که در این مورد، حل مشکل جستجو در محیط وب و تبلیغات در این محیط بوده است.


عرضه اولیه توکن BAT

در تاریخ ۳۱ می ۲۰۱۷، عرضه اولیه (ICO) توکن BAT انجام شد. تعداد ۱ میلیارد توکن بت (دو سوم از مجموع ۱.۵ میلیارد توکن BAT) در این تاریخ به فروش رسید. نکته جالب توجه در مورد این ICO این بود که رقم ۳۵ میلیون دلار (معادل ۱۵۶۲۵۰ اتر در زمان برگزاری ICO) تنها در عرض ۳۰ ثانیه به دست آمد. این یک رکورد جالب در برگزاری ICO به حساب می‌آید. تعداد ۵۰۰ میلیون توکن BAT نیز برای توسعه پلتفرم در نظر گرفته شده است. بنابر اطلاعات ذکر شده در وایت پیپر Brave، حراج یا ICO دیگری برای این تعداد توکن برگزار نخواهد شد. به گزارش کوین دسک حدود ۱۳۰ نفر در این عرضه شرکت کردند. بر اساس این گزارش تنها ۱ نفر ۴.۶ میلیون دلار (معادل ۲۰۰۰۰ اتر در تاریخ برگزاری ICO) از این توکن را خریداری کرده است.


تیم فنی و سابقه فعالیت مدیران BAT

توکن بت و مدیران BAT

توکن BAT توسط Brendan Eich و Brian Bondy به وجود آمد. آقای Brendan Eich مدیر و خالق کمپانی Brave Software (کمپانی سازنده BAT و مرورگر Brave ) است. قبل از این Brendan Eich سازنده و مدیر فنی Mozilla بوده است. او همچنین در سال ۱۹۹۵ جاوا اسکریپت و در سال ۲۰۰۴ فایر فاکس را به وجود آورد.


یکی دیگر از مدیران Brave، فردی با نام Brian Bondy است که به عنوان مدیر فنی توکن BAT در این مجموعه فعالیت می‌کند. برایان تجربه فراوانی از زمان فعالیت خود به عنوان کارشناس ارشد نرم‌افزار در Mozilla، Corel و Khan Academy به دست آورده است.


این دو نفر مجموعا ۵۰ سال فعالیت در زمینه توسعه نرم‌افزار را در کارنامه خود دارند. وبسایت Basic Attention Token لیستی شامل ۱۹ نفر از افرادی را دارد که دارای تجربیاتی مثل ارتقاء نرم‌افزار، مدیریت پروژه و سوابق تحقیقاتی هستند.


توکن بت ( BAT) چیست؟

توکن بت (Basic Attention Token) یک قرارداد هوشمند ERC-۲۰ است که با استفاده از بلاکچین اتریوم ، مرورگر وب خود را با نام Brave راه اندازی کرده است. توکن BAT به عنوان یک ارز در مرورگر Brave مورد استفاده قرار می‌گیرد. این توکن برای مبادلات بین کاربران، تبلیغات‌کننده‌ها و ناشران مورد استفاده قرار می‌گیرد.


سازندگان توکن BAT معتقدند که در حال حاضر روند تبلیغات در این عصر دیجیتال برای تمام گروه‌های مرتبط نامناسب است و این رویه باید تغییر پیدا کند. کاربران سرگرم تبلیغات و برنامه‌های ردیابی‌اند که حاوی بدافزارهای قدرتمند و خشن هستند. با کاهش قیمت اطلاعات و دریافت بخش زیادی از درآمد از سوی فیسبوک و گوگل، نویسندگان و ناشران با کاهش شدید درآمدهای تبلیغاتی خود مواجه شده‌اند. همچنین ربات‌ها و بدافزارهای موجود، هر سال هزینه‌های زیادی را به اعتبار پلتفرم‌های مذکور وارد می‌کنند. علاوه‌براین، عدم آگاهی تبلیغات‌کننده‌ها از روش‌های تعیین هدف باعث می‌شود که اطلاعات آن‌ها به صورت ناقص و ناکارآمد مورد استفاده قرار بگیرد. علت این مسئله این است که این امکانات به صورت انحصاری تنها در اختیار برخی از پلتفرم‌ها قرار دارد.


توسعه‌دهندگان توکن بت بر این باور هستند که از طریق بررسی روش‌های تعامل کاربران با محتوای تبلیغات دیجیتالی و ثبت دیتا در دفتر کل اطلاعات توزیع شده ، می‌توانند تجربه تبلیغات دیجیتالی کاربران، تبلیغات‌کنندگان و ناشران را بهبود بخشند. به این ترتیب، کاربران با تبلیغات کمتری مواجه می‌شوند و منتشرکنندگان مطالب منبع درآمدی جدیدی خواهند یافت. همچنین تبلیغات‌کننده‌ها می‌توانند بر اساس علایق کاربر که به صورت مستند موجود است اهداف خود را بهتر شناسایی نمایند.


توکن بت (BAT) چیست؟

مشکلات موجود در صنعت نشر و تبلیغات

در زمینه تکنولوژی تبلیغات قرار بود مارکتی کارآمدتر برای توجه مخاطب به وجود آید. این امید وجود داشت که واسطه جدید یعنی همان اینترنت بتواند مارکتی شفاف و کارآمد را برای تبلیغات به وجود آورد. فرضیه این بود که نخبه‌ترین‌ها پاداش دریافت کنند. بهترین روزنامه‌نگاران و سرگرمی‌ها مورد توجه قرار گرفته و به حقوق خود دست یابند. قرار بود تکنولوژی تبلیغات با بررسی اطلاعات بتواند بازارسازان را به کاربران خود نزدیک‌تر کند و به این ترتیب، ارزش ایجاد شده به سرعت توزیع گردد. قرار بود اطلاعات برای سنجش هویت مخاطب، تعیین ارزش مخاطب و رساندن سریع پیام به آن‌ها مورد استفاده قرار گیرد. خلاصه اینکه قرار بر این بود که توجه مخاطب به شکل درستی ارزش‌گذاری شود .


اما این اتفاق هرگز رخ نداد. در عوض اکوسیستم تکنولوژی تبلیغات درگیر پیچیدگی‌های متعددی از طریق واسطه‌ها شد. از همه بدتر این بود که پیشگامان تکنولوژی تبلیغات، میزبان مشکلات به وجود آمده برای ناشران، تبلیغات‌کننده‌ها و کاربران بود. کاربران با مشکلات متعددی نظیر از دست رفتن حریم خصوصی، افزایش برخورد با بدافزار، پرداخت هزینه‌های گزاف برای دانلود تبلیغات و کاهش سرعت روبرو شده‌اند. در حالی که کلاهبرداران سرمایه‌های زیادی را به دست آورده‌اند، ناشران میلیاردها دلار را از دست داده‌اند و گزارش‌ها و هدف‌گذاری‌های تبلیغات‌کننده‌ها، ناامیدکننده است.


همچنین، ناشران با هزینه‌ها و واسطه‌های زیادی برای رساندن تبلیغات خود مواجه هستند. این هزینه‌ها شامل ایجاد تبلیغات، راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی، ابزارهای تحلیلی مربوط به ناشران، به کارگیری و مانیتورینگ تبلیغات است. آنها علاوه‌براین هزینه زیادی بابت تبلیغات برنامه‌ریزی‌شده به برندهای تبلیغاتی پرداخت می‌کنند. یک تبلیغات به تنهایی از شبکه‌های مختلفی مثل بخش خریدوفروش سرورهای تبلیغاتی، شرکای تایید شده و پلتفرم‌های مدیریت دیتا عبور می‌کند. با عبور تبلیغات از هر یک از این بخش‌ها، ناشران بخشی از درآمد خود را از دست می‌دهند. بخشی از این موارد هزینه‌های پنهان بسیار زیادی را دربرمی‌گیرد.


کاربران اغلب با تبلیغات ناخواسته مواجه می‌شوند. این تبلیغات به نوعی انحرافی و نقض‌کننده حقوق کاربر است. همچنین از دست رفتن حریم خصوصی، هزینه اجتماعی زیادی‌ست که به کاربر تحمیل می‌شود. یک تحقیق (Pew Research) نشان می‌دهد که مجموعا ۹۱ درصد از افراد بالغ با این موضوع موافق/کاملا موافق هستند که دلیل از دست رفتن کنترل حریم خصوصی کاربر، به خاطر نحوهٔ استفاده از اطلاعات آن‌ها توسط کمپانی‌های بزرگ اطلاعات دیجیتالی است. بیش از ۶۴ درصد از آنها معتقدند که دولتمردان می‌بایست برای نحوه استفاده از اطلاعات کاربر توسط این کمپانی‌ها، تلاش بیشتری انجام دهند.


توکن بت (BAT) یا همان بیسیک اتنشن توکن چیست؟

کلاهبرداری‌های مختلف نیز یکی دیگر از پیچیدگی‌های مارکت تبلیغات است. بات‌های خرابکار، وبسایت‌های تقلبی فراوانی برای تبلیغات‌کننده‌ها به وجود آورده‌اند. بات‌های اینترنتی، نرم‌افزارهای کنترل از راه دوری که روی سیستم‌های کامپیوتری افراد نصب شده و زیرساخت‌های برنامه‌ریزی‌شده در فضای ابری برای مبادلات و فعالیت‌های مجرمانه، سالانه میلیاردها دلار را از صنعت تبلیغات می‌رباید. بر اساس آمار RiskIQ اقدامات خرابکارانه تنها در عرض یک سال (۲۰۱۵-۲۰۱۶) به میزان ۱۳۲ درصد رشد داشته است.


بیشترین هزینه اقدامات خرابکارانه متوجه تبلیغات‌کنندگان است. به گزارش Business Intelligence، بات‌های مخرب اینترنتی و نرم‌افزارهای متقلب تنها در سال ۲۰۱۶ رقم ۷.۲ میلیارد دلار هزینه به تبلیغات‌کننده‌ها تحمیل کردند. اغلب سایت‌هایی که اینگونه مورد هجوم قرار می‌گیرند سایت‌های خبری و سرگرمی هستند. تحقیق BI همچنین نشان می‌دهد که ۷۹ درصد از اطلاعاتی که توسط دستگاه‌های موبایل پیگیری می‌شود، از طریق تبلیغات امکان‌پذیر شده است. این تحقیقات نشان می‌دهد که حدود ۲GB (تقریبا ۲۳ دلار) در ماه از اینترنت کاربران موبایل برای دانلود تبلیغات، ردیاب‌ها و اسکریپت‌ها صرف می‌شود.


پروموشن به کوپن‌های خرید، تخفیفات قابل ملاحظه و (در صورتی که مشتری کالایی را خیلی گران تهیه کرده باشد) بازگرداندن بخشی از مبلغ خرید به مشتری اطلاق می‌شود.


از نقطه نظر اقتصادی دیدگاه‌های کوتاه‌مدتی برای این نوع از تبلیغات ویژه مرسوم (پروموشن) وجود دارد. تبلیغات‌کننده‌ها به صورت منظم کوپن‌های خرید و تخفیفات بزرگی برای محصولات در نظر می‌گیرند. اما اولین مسئله این است که پروموشن‌ها مشکل اطلاع‌رسانی محصولات تبلیغ‌کننده به کاربر را حل نمی‌کند. همچنین پروموشن‌ها نمی‌توانند امتیازات ویژه کاربران و مخاطبین خاص را پوشش دهند. در تحقیقات انجام شده بیشتر مدیران محصول موافق هستند که پروموشن‌ها در کوتاه‌مدت میزان فروش را بهبود می‌بخشند اما تخصیص و بررسی امتیازات رقابتی با استفاده از پروموشن در مقوله تبلیغات بازرگانی امکان‌پذیر نیست.


همانطور که مشاهده می‌کنید تمام مشکلاتی که در چند پاراگراف بالا توضیح داده شده، واقعی بوده و هر یک از ما (کاربر، ناشر یا تبلیغات‌کننده) با این مسائل کاملا آشنا هستیم. اکنون می‌خواهیم بدانیم راهکار توکن بت BAT برای حل این مسائل چیست و این مشکلات قرار است چگونه حل شود.



راه‌حل‌های ارا ئ ه‌شده توسط توکن بت ( BAT)

توکن BAT یک قرارداد هوشمند ERC-۲۰ و یکی از بخش‌های مهم مارکت است که در بستر اتریوم شکل گرفته است. بنابراین این بخش را با توضیحی کوتاه از اتریوم و قراردادهای هوشمند آغاز می‌کنیم.


اتریوم یک پلتفرم محاسباتی بلاکچینی است که از طریق «ماشین مجازی توزیع» به کاربر نهایی امکان ایجاد قرارداد هوشمند را می‌دهد. قراردادهای هوشمند نرم‌افزارهای ذخیره شده در بلاکچین اتریوم هستند. این قراردادها به صورت رمزنگاری‌شده ایمن شده‌اند و امکان تایید و اجرای قرارداد وجود دارد. قراردادهای رمز ارزی یک ویژگی استاندارد در اکوسیستم اتریوم هستند. اتریوم برای پرداخت از طریق سیستم‌های موبایل، مبادلات توزیع شده، ایجاد توکن‌های با پشتوانه ارزهای فیات، پرداخت‌های خرد، تجمیع سرمایه و تایید اسناد قانونی مورد استفاده قرار می‌گیرد.


پرداخت‌های خرد BAT اولین قدمی بود که توسط دفتر کل Brave امکان‌پذیر شده است. هر تبلیغی که بازدید شده توسط BAM (Basic Attention Market)، در مرورگر Brave تایید می‌شود. این بخش به نوعی نشان‌دهنده نحوه پرداخت توکن به کاربر است. نحوه کار به این ترتیب است که تبلیغات‌کننده توکن پرداختی را به همراه محتوای موردنظر خود به بخش مشخصی ارسال می‌کند. تا قبل از مشاهده تبلیغ توسط کاربر این توکن مسدود است و تنها وقتی کاربر تبلیغ موردنظر را مشاهده کرد این توکن آزاد شده و به حساب کاربر واریز می‌شود. همچنین الباقی توکن به حساب شخص تبلیغ‌کننده برمی‌گردد. با استفاده از کد منبع انتشار و تراکنش‌های رمزنگاری‌شده امن، کلاهبرداری‌های تبلیغاتی غیرممکن و یا بسیار محدود می‌گردد. تعداد تبلیغات نمایش داده شده به کاربران محدود شده و وابسته به تعداد پنجره‌های باز شده در هر مرورگر است. پرداخت از طریق توکن بت تنها به ناشران امکان پذیر می‌باشد. بنابراین پرداخت‌هایی که توسط نمایش تبلیغات از یک ناشر به دست آمده می‌تواند برای یک ناشر دیگر و سایر سرویس‌های پرمیم مورد استفاده قرار گیرد.


brave browser BAT

در اولین بخش از کارکرد توکن بت (BAT) همه تراکنش‌ها به ناشران ختم می‌شود. با توجه به توضیحات قبلی، زیر شاخه‌های ناشران بر اساس کدهای نوشته‌شده برای جلب‌توجه مخاطب سنجیده می‌شود. مکانیسم پاداش دهی concave، امتیازات علاقه‌مندی‌های کاربر را بر اساس حداقل میزان تعیین‌شده (که ۲۵ ثانیه در نظر گرفته شده) ارزیابی می‌کند. خلاصه‌ای از عملکرد کاربران به دفتر کل Brave ارسال شده و در نهایت پرداخت‌ها با توجه به امتیاز کاربر انجام می‌شود. کاربران توکن BAT، بخش مهمی از اکوسیستم این رمز ارز را تشکیل می‌دهند و تنها یک مشارکت‌کننده منفعل نیستند. این رمز ارز به جز قابلیت اهداء به مشارکت‌کننده‌ها اعم از کاربر، ناشر و تبلیغ‌کننده، کاربردهای دیگری نیز دارد. یک کاربرد مشهود از این رمز ارز استفاده از آن برای تبلیغات خاص و ویژه است.


استفاده از این توکن برای بسیاری از مشاغل خرد، کاربردی و آسان است. این توکن‌ها به راحتی از طریق جستجو و تنها با استفاده از مرورگر قابل دستیابی است. همچنین کاربران برای استفاده از این توکن از طریق آگهی‌های مهم و یا به عنوان مثال آگهی‌های شخصی و یافتن اهداف مشخص (مثل اهداف مذهبی یا فرهنگی) با مشکلات زیادی مواجه نخواهند بود. برخی از ناشران ممکن است تصمیم بگیرند که محتوای پرمیم خود را تنها به دست افراد ثبتنام‌کننده برسانند که در این صورت نیز استفاده از این توکن کاربرد مناسبی برای ایشان خواهد داشت. دریافت مطالب با کیفیت برای افراد علاقه‌مند از طریق این توکن امکان‌پذیر است. یک ویدئو یا پادکست باکیفیت در یک کانال سرگرمی و یا خلاصه‌ای از سر تیتر اخبار مهم می‌تواند مثال خوبی برای محتوای باکیفیت به شمار آید.


این امکان وجود دارد که محتوای با کیفیت فقط برای افرادی در دسترس باشد که هزینه اندکی از طریق توکن بت پرداخت نمایند. با توجه به اینکه مدل ثبت نام و دریافت محتوا در حال حاضر موردپسند بسیاری از کاربران نیست، آن‌ها می‌توانند با استفاده از این توکن برای ثبت نام و دریافت مطالب با ارزش و پریوم استفاده کنند. برای نشان دادن علاقه و یا عدم علاقه (لایک/دیس لایک) به یک محتوا می‌توان در بخش کامنت نیز از این توکن استفاده کرد. با در نظر گرفتن محدودیت حجم توکن، به این ترتیب یک کامنت به اعتبار زیادی دست می‌یابد. همچنین جهت از بین بردن موارد ناخواسته نظیر سوء استفاده در بخش کامنت می‌توان مبلغ ناچیزی را برای ثبت کامنت در نظر گرفت. در نهایت از توکن BAT می‌توان برای خرید کالاهای دیجیتالی مثل عکس‌های باکیفیت، سرویس‌های اطلاعاتی و نرم‌افزار ناشران استفاده نمود.


بسیاری از ناشران محتوا، اطلاعات جذاب بخصوصی تنها برای استفاده کاربران (و نه برای درآمدزایی کاربران) در اختیار دارند که کاربران برای دسترسی به آرشیو اطلاعات ناچار به پرداخت هزینه زیادی هستند. کاربران می‌توانند با استفاده از این رمز ارز تنها به بخش‌های موردنظر خود دست یابند و در این صورت نیازی به پرداخت هزینه گزاف و دسترسی به کل آرشیو نخواهند داشت. امکان خرید بازی‌هایی که در اکوسیستم Brave موجود است نیز برای کاربران توکن بت وجود دارد.


توکن BAT و Brave

حفظ حریم خصوصی با استفاده از مرورگر Brave

رمز ارز BAT توکن بومی مرورگر Brave است. این یک مرورگر متن-باز و متمرکز بر حریم خصوصی است که ردیاب های اینترنتی را مسدود کرده و کوکی‌ها و بدافزارها را منحرف می‌سازد. این سرویس با استفاده از تکنولوژی بلاک چین علایق کاربر را به صورت امن و ناشناس (که در آن هویت واقعی کاربر افشاء نمی‌شود) دنبال می‌کند که تعبیری از پاداش برای ناشران است. دفتر کل Brave یک سیستم با مدل کارکرد ZKP (Zero Knowledge Proof) است. در واقع این دفتر کل برای حفظ حریم خصوصی کاربر از الگوریتم ANONIZE استفاده می‌کند.


«اتنشن» یا «علایق کاربر» به معنی تعامل فعالانه ذهنی‌ست و در واقع کاربر با تمرکز و علاقه، محتوا و تبلیغ دیجیتالی موردنظر را دنبال می‌کند. در این مرورگر از الگوریتم‌های machine learning، برای تعیین علایق کاربر و تسهیل ارتباط بین تبلیغات و مشتری استفاده می‌شود.


نحوه تعامل کاربران، ناشران و تبلیغات‌کننده‌ها با توکن BAT و Brave

منتشرکنندگان تبلیغات دیجیتالی بابت جذب مخاطب در هر آگهی بازرگانی، پاداش دریافت می‌کنند. هرچقدر محتوای تولیدشده برای جذب مخاطب مطلوب‌تر باشد، درآمد منتشرکنندگان آگهی نیز بیشتر خواهد بود . هم‌زمان با این مسئله، استفاده از توکن BAT برای تبلیغ‌کنندگان نیز موثرتر بوده و بازگشت سرمایه مناسب‌تری به حساب می‌آید. سازندگان توکن بت خاطر نشان کرده‌اند که جهت ناشناس ماندن و حفظ حریم خصوصی، اطلاعات ردیابی شده و تمامی اطلاعات خصوصی کاربران، تنها در سخت‌افزار خودشان نگهداری می‌شود.


«بیسیک اتنشن» یک توکن دیجیتالی‌ست که ارتباط مستقیمی بین علایق کاربر به وجود می‌آورد. ارزش‌گذاری این موضوع با اندازه‌گیری افزایش مدت زمان و پیکسل‌های تصویر بر روی آگهی مرتبط سنجیده می‌شود. کاربران مرورگر Brave بابت مشارکت در پروژه از طریق توکن BAT پاداش دریافت می‌کنند. این توکن با سرویس‌های متنوعی مثل «محتوای پرمیم منتخب» قابل معامله است. همچنین به گفته وبسایت BAT، ناشران از محل درآمد تبلیغات خود از پاداشی به نام lion’s share بهره‌مند می‌شوند. با توجه به پیش‌بینی‌هایی که در مورد کلاهبرداری و نقض حریم خصوصی وجود دارد، توسعه‌دهندگان Brave و BAT، چندین ویژگی امنیتی به مرورگر Brave و رمز ارز BAT افزوده‌اند. این ویژگی‌ها شامل طرحی برای کاهش خطر کلاهبرداری‌های تبلیغاتی از طریق تکنولوژی رمزنگاری، ایجاد یکپارچگی بیشتر در بخش کلاینت و ایجاد شفافیت با استفاده از نرم‌افزار متن-باز است.


به عنوان مثال فرض کنید که در مورد تخفیف اوراق شهرداری برای مردم تبلیغی از سوی کارگزاری برای افراد علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری آماده می‌شود. کاربری که به جای اوراق قرضه شهرداری به سهام تکنولوژی علاقه‌مند است، این تبلیغ را دریافت نخواهد کرد. تبلیغ‌کننده می‌تواند به شکل موثر، مخطبین خود و افرادی که به این موضوع علاقه‌مند هستند را بیابد. ایده پرداخت مستقیم به کاربران و ناشران بسیار جذاب است. به این خاطر که دقت نظر و علاقه کاربر ، یک سرمایه ارزشمند است که باید بهای آن در نظر گرفته شود. این موضوع به لحاظ اقتصادی کاملا توجیه‌پذیر است. شاید بتوان گفت این ارزشمندترین دارایی در اکوسیستم تبلیغات بازرگانی است.


این موضوع با استفاده از الگوریتم‌های رمزنگاری و فناوری بلاکچین شکل جدی‌تری به خود می‌گیرد. نحوه عملکرد پلتفرم از طریق کدهای نوشته‌شده متن-باز، به سهولت از سوی ناشران، افراد علاقه‌مند و محققین قابل بررسی و تایید است . تمام تراکنش‌های این پلتفرم در دفتر کل Brave موجود است. با توجه به اینکه این دفتر کل از طراحی و ساختار بلاک چین برخوردار است می‌توان از شفافیت، ناشناس بودن هویت افراد و حفظ حریم خصوصی کاربر اطمینان حاصل کرد.


هسته کد نرم‌افزاری مرورگر Brave، بر اساس کد منبع باز کرومیوم به وجود آمده است. نرم‌افزارهای دیگری مثل گوگل کروم و Microsoft Edge نیز با استفاده از همین هسته تشکیل شده‌اند. مرورگر Brave تحت مجوز و لیسانس عمومی Mozilla و سایر مجوزهای نرم‌افزارهای متن-باز ارائه شده است.


– دانلود مرورگر Brave


– اپلیکیشن اندروید مرورگر Brave


– اپلیکیشن iOS مرورگر Brave


اگر این طور در نظر بگیریم که با استفاده از یک راهکار متمرکز می‌توان اهداف اقتصادی و فنی موردنظر را پیاده‌سازی کرد، بنابراین می‌توان مطمئن بود که به کمک راهکار نامتمرکز می‌توان تراکنش‌ها را بدون نیاز به اعتماد حسابرسی کرد. با اینکه پرداخت پول به صورت مستقیم به کاربر برای مطالعه و صرف زمان جهت دیدن تبلیغات کمی غیرطبیعی به نظر می‌رسد اما واقعیت این است که فرد تبلیغ‌کننده به جای تعداد زیادی واسطه تنها به یک نفر پول پرداخت می‌کند. عدم پرداخت پول به واسطه‌هایی که هیچ ارزشی در این فرایند ایجاد نمی‌کنند یک نوع صرفه‌جویی معنادار است. استفاده از این روش هیچ هزینه زیادی به تبلیغات‌کننده وارد نکرده و هیچگونه تاثیر منفی در درآمد ناشران ایجاد نخواهد کرد.


کیف پول‌های BAT

از آنجایی که BAT یک توکن بر بستر اتریوم است، می‌توان از تمام کیف پول‌هایی که از توکن اتر و قراردادهای هوشمند اتریوم پشتیبانی می‌کنند، برای نقل و انتقالات این توکن استفاده نمود.


در مرورگر Brave، امکان برقراری اتصال کیف پول‌های سخت‌افزاری لجر و ترزور در سرفصل Crypto Wallets برای کاربران توکن بت (BAT) به وجود آمده است. همچنین برای ایجاد، اتصال و ری استور کردن سایر کیف پول‌های لوکال (مثل MetaMask و Trust Wallet)، می‌توان طبق تصویر زیر از قسمت New Local Wallet استفاده نمود:


کیف پول BAT

* لازم به ذکر است که در حال حاضر به خاطر محدودیت‌ها و تحریم‌های موجود علیه ایران، متاسفانه کاربران ایرانی قادر به برداشت موجودی از حساب کاربری خود نیستند.


کامیونیتی، شبکه‌های اجتماعی و راه‌های ارتباطی با BAT

– شبکه اجتماعی رددیت


– شبکه اجتماعی تلگرام


– شبکه اجتماعی توییتر


– کامیونیتی BAT


– ایمیل BAT


Sources: ۱ , ۲ , ۳ , ۴ , ۵ , ۶ , ۷ , ۸ , ۹ , ۱۰ , ۱۱

کامیونیتی، شبکه‌های اجتماعی و راه‌های ارتباطی با BAT

– شبکه اجتماعی رددیت


– شبکه اجتماعی تلگرام


– شبکه اجتماعی توییتر


– کامیونیتی BAT


– ایمیل BAT


انتهای خبر

0
0