بورس پرس
1401/04/10
00:07
رشد ۱۸ و ۸ درصدی سرعت اینترنت ۴G همراه اول و ایرانسل

سرعت اینترنت ۴G همراه اول و ایرانسل در سه ماه نخست سال به نسبت زمستان با رشد ۱۸ و ۸ درصدی مواجه شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از موج، گزارش بررسی وضعیت اینترنت اپراتورهای همراه اول و ایرانسل نشان می‌دهد، شرکت ارتباطات سیار ایران با در اختیار داشتن حدود ۵۱.۵ میلیون مشترک پهن‌باند مبتنی بر نسل‌های نوین ارتباطی از میان مجموع ۹۵.۸ میلیون اشتراک در بین اپراتورهای سیار تا پایان سال گذشته، بالاترین تعداد مشترکان اینترنت پرسرعت را در بین اپراتورها دارا است.


براساس این گزارش، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اخیرا با انتشار گزارشی اعلام کرده ؛کل حجم مصرفی شبکه همراه اول در زمستان ۱۴۰۰ برابر با ۱۴۹۴۲۶۷ ترابایت و در بهار برابر با ۱۵۷۱۷۲۵ ترابایت بود که حکایت از افزایش حدود ۵ درصدی حجم کل شبکه دارد. این در حالی است که کل حجم مصرفی شبکه ایرانسل در فصل زمستان برابر با ۱۳۴۲۱۳۸ ترابایت و در فصل بهار برابر ۱۴۳۳۸۸۶ ترابایت بود.


اکنون سرعت اینترنت نسل چهارم اینترنت همراه اول ۱۸ درصد افزایش داشته و این اپراتور برای توسعه کیفیت و سرعت شبکه، فرکانس نسل چهارم اینترنت را به میزان ۵ مگاهرتز افزایش داد.



البته طبیعی است که برای ثبت این رکورد بخشی از ظرفیت نسل‌های قبلی نظیر ۳G در اختیار فناوری نسل چهارم قرار گرفته باشد. این تکنیک در هر دو اپراتور دنبال می‌شود. لذا در بخش سرعت نسل چهارم نیز همراه اول و ایرانسل رشد ۱۸ و ۸ درصدی داشتند.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0