بورس پرس
1399/08/18
16:10
معاملات مشکوک زیرمجموعه "خودرو"، ۹ شرکت دارویی و ۵ نماد

در روز افت ۲۲ هزار و ۴۰۱ واحدی شاخص ، زیرمجموعه ایران خودرو، نه شرکت دارویی به همراه ۵ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در جریان معاملات دومین روز کاری این هفته، بازار سهام با فشار فروش در اکثر گروه ها آغاز به کار کرد به طوری که عدم انجام معامله به اندازه حجم مبنا در بسیاری از نمادهای بزرگ در نهایت نماگر بازار با افت ۲۲ هزار و ۴۰۱ واحدی و عقب نشینی به کانال یک میلیون و ۲۴۰ هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.


به این ترتیب، بیش از ۲.۲ و ۱.۸ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات به بانک صادرت، حق تقدم سرمایه گذاری صبا تامین، ایران خودرو، بانک ملت به همراه سایپا با داد و ستد بیش از ۱۱۴، ۹۵، ۸۰، ۶۹ و ۵۹ میلیون سهمی تعلق گرفت.


در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۱۷ تا پنج برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.


در صدر این فهرست، شرکت دارویی لقمان حاضر در بازار دوم بورس با افت ۴.۹ درصدی قیمت سهام و صف فروش، شاهد داد و ستد ۱.۸ میلیون سهمی شد.


در ادامه هم شرکت های تولید محور خودرو، ژلاتین کپسول، کی بی سی، دامداری تلیسه نمونه، پخش هجرت، شیرین دارو، داروسازی فارابی، داروسازی تولید دارو، کاشی صدف سرام استقلال آباده، داروسازی سبحان انکولوژی، بیمه سامان، داروسازی روز دارو، کاشی تکسرام و داروسازی قاضی مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.


حضور زیرمجموعه ایران خودرو، نه شرکت دارویی به همراه ۵ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.


برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار ، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard۳۶۵.com مراجعه کرد.



تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0