فارس نیوز
1400/07/10
12:49
رشد ۳۶ هزار و ۳۴۸ واحدی شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات دو بازار به ۱۶.۶ هزار میلیارد تومان رسید

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با رشد ۳۶ هزار و ۳۴۸ واحد روبه‌رو شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد قرار گرفت، به گونه ای که در پایان معاملات با افزایش ۳۶ هزار و ۳۴۸ واحد به رقم یک میلیون و ۴۷۳ هزار و ۳۳۲ واحد رسید.


شاخص کل با معیار هموزن امروز با افزایش ۴۰۸۸ واحد به رقم ۴۲۴ هزار و ۸۸۳ واحد رسید.


ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۹۲۱ هزار میلیارد تومان رسید.


معامله‌گران امروز بیش از ۷ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۹۴۸ هزار فقره معامله و به ارزش ۷۲۳۷ میلیارد تومان داد و ستد کردند.


امروز همه شاخص‌های بورس مثبت بودند، به گونه ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۲.۵ درصد رشد کردند.


شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هموزن هر کدام ۰.۹۶ درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور ۲.۱ درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس ۲.۸ درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس ۲.۱ درصد افزایش یافت.


امروز نمادهای پتروشیمی خلیج‌فارس، فولاد مبارکه، چادرملو، گل‌گهر، گسترش نفت و گاز پارسیان، پتروشیمی پارس و سرمایه‌گذاری غدیر بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته‌اند.


امروز در فرابورس ایران شاخص کل ۳۹۶ واحد رشد کرد و به رقم ۲۱ هزار و ۳۰۱ واحد رسید.


ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۱۸۹ هزار میلیارد تومان رسید.


ارزش بازار پایه به بیش از ۳۷۲ هزار میلیارد تومان رسید.


معامله‌گران امروز بیش از ۳.۴ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۵۲۱ هزار فقره معامله و به ارزش ۹ هزار و ۴۱۳ میلیارد تومان داد و ستد کردند.


با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس به بیش از ۱۶.۶ هزار میلیارد تومان رسید.


امروز نمادهای پلیمر آریاساسول، بیمه پاسارگاد، پتروشیمی زاگرس، فولاد هرمزگان جنوب، ذوب‌آهن اصفهان، فرابورس ایران و پتروشیمی مارون به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.


به گزارش فارس، با توجه به حضور گسترده مردم در بورس که حدود ۷۰ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد، لازم است تصمیم‌گیران بازار سرمایه شرایطی فراهم کنند تا صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت به مردم معرفی شده و در دسترس باشند تا از این طریق مردم بتوانند به صورت غیرمستقیم سرمایه‌گذاری کنند.


انتهای پیام/ب


انتهای خبر

0
0