مبین تحلیل
1399/09/28
18:19
گزارش هفته چهارم آذر پاییز ۱۳۹۹ 🔸هفته آخر پاییز با شوک های قیمتی خاصی همراه بود؛ از ریزش 5% شاخص کل طی 2 روز و برگشت قیمتی روز چهارشنبه در اکثر نم...

گزارش هفته چهارم آذر پاییز ۱۳۹۹



🔸هفته آخر پاییز با شوک های قیمتی خاصی همراه بود؛ از ریزش ۵٪ شاخص کل طی ۲ روز و برگشت قیمتی روز چهارشنبه در اکثر نمادها در بازار سرمایه کشور تا ریزش شاخص دلار به زیر ۹۰٪ ، مس ۷۹۰۰ دلاری و رشد ۲۰٪ قیمت بیت کوین در یک روز توجیه های زیادی برای رفتار هیجانی منفی در بازار آورده شد 🔸 هیچ کدام دلیل اصلی ریزش بازار نبودند، تنها بحث اصلاح تکنیکالی تا حدودی منطقی به نظر می رسید ولی بهترین معیار برای پی بردن به صحت یک شایعه در بازار هیجانی، نگاه کردن به بازار ارز و سکه است؛ بازاری که با محدودتر بودن تعداد معامله گران و حجم فعالیت بزرگتر، رفتار منطقی تری از خود بروز می دهد و کمتر دچار هیجان می شود 🔸اگر دلیلی برای تغییر رفتار داشته باشد سریعتر از فعالان بازار سرمایه واکنش نشان می دهد. در این بازار نوسان خاصی را در هفته جاری شاهد نبودیم.



نکته جالب در نیمه دوم معاملات روز چهارشنبه، برگشت قیمتی و حفظ قدرت تقاضا در گروه #فلزی بود که قیمت های رشدی این روزهای بازار جهانی هم این رفتار را تایید می کند. به نظر در اکثر صنایع صادرات محور و کامودیتی محور گزارش آذر ماه و سپس گزارش فصلی خوبی خواهیم داشت که می تواند منجر به تقویت تقاضا در نمادهای این صنایع شود.



🔸در بین صنایع کوچک نیز نمادهایی که رشد متوالی درآمد و سود را دارند و با چاشنی افزایش سرمایه جذابیت دوچندانی ایجاد می کنند مورد توجه بازار هستند؛ از قبیل #مادیران ، #کاما و #زقیام



با توجه به صحبت های وزیر اقتصاد (بازار سرمایه منبع اصلی تامین مالی دولت) و رییس کل بانک مرکزی (عدم تغییر نرخ سود بانکی)، باید منتظر رشد کلی بازار با محوریت #فلزات ، #پتروپالایشی و #بیمه باشیم.




🔸شروع شاخص کل در ابتدا هفته با عدد ۱,۵۰۶.میلیون واحد و در پایان ۱,۴۱۳میلیون واحد معادل ۶درصدافت داشته است. اما شاخص هم وزن کار خود را ۴۵۰هزار واحد شروع کرد و با افت حدود ۳ درصد و به رقم ۴۳۶ هزار واحد رسید.



🔸ارزش معاملات این هفته نزدیک به ۸۲هزار میلیارد تومان بوده است .حجم معاملات در هفته گذشته حدود ۷۳ میلیارد سهم بوده است که سهم #خودرو با ۷.۴ میلیارد برگه سهم و #خساپا و #وتجارت هر کدام ۶ میلیارد سهم، بیشترین حجم معامات هفته بودند .



🔸میانگین سرانه ورود هر معامله حقیقی در طول این هفته حدود ۲۶میلیون تومان و سرانه خروج در حدود ۲۷میلیون تومان می باشد. اختلاف بین سرانه خرید و فروش کمتر از یک میلیون تومان بوده است .


🔸در طی پنج روز معاملاتی هفته سوم این ماه حدود ۶ هزار میلیارد پول حقیقی از بازار خارج شده است .دوشنبه با خروج حدود ۲هزار میلیارد بیشترین خروج در طول هفته بوده است .



🔸 همزمان با خروج پول در بخش سهام شاهد ورود پول در صندوق ها با درآمد ثابت در روزهای پایانی هفته بودیم .علی رغم خروج بالا پول در هفته جاری #ونیکی #ثاخت #دانا جابه جایی از حقوقی به حقیقی و ورود پول در آن نمادها گزارش شده است . بانکی ها وخودروی ها بیشترین خروج حقیقی و بخش زراعت و دامپروری ورود پول حقیقی داشته ایم .



🔸#حآسا # #دشیمی #شسینا #حتوکا #سجوان سهام برنده این هفته با بیشترین بازدهی بوده اند.

انتهای خبر

0
0