پایگاه خبری انتخاب
1401/07/03
08:43
#صبحانه_خبری، ۳ مهر ۱۴۰۱؛ از افزایش کشته‌های حوادث اخیر به ۴۱ نفر تا حمله توپخانه‌ای سپاه به مراکز استقرار گروهک‌های ضدانقلاب در کردستان عراق در ...

#صبحانه_خبری، ۳ مهر ۱۴۰۱؛ از افزایش کشته‌های حوادث اخیر به ۴۱ نفر تا حمله توپخانه‌ای سپاه به مراکز استقرار گروهک‌های ضدانقلاب در کردستان عراق




در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.




افزایش کشته‌های حوادث اخیر به ۴۱ نفر


بخش خبری ۲۰:۳۰ صداوسیما دوم مهر درباره تعداد جان باختگان اتفاقات اخیر در کشور اعلام کرد که براساس آمار غیر رسمی صدا وسیما در جریان حوادث اخیر در نقاط مختلف کشور تاکنون ۴۱ نفر از حاضران در این رویداد‌ها جان خود را از دست داده اند.




حمله توپخانه‌ای سپاه به مراکز استقرار گروهک‌های ضدانقلاب در کردستان عراق


روابط عمومی نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه ای از آغاز عملیات یگان های قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) این نیرو برای انهدام مواضع «گروهک های تروریستی و ضد ایرانی وابسته به استکبار جهانی در اقلیم شمال عراق» که در روزهای اخیر با عبور از مرزهای جمهوری اسلامی ایران در شمال غرب کشور برخی پایگاه های مرزی کشورمان را مورد حمله قرار داده اند، خبر داد.




شناسایی ۱۲۰۰ نفر از عاملان موثر در اتفاقات اخیر


تسنیم از قول یک منبع آگاه امنیتی نوشت: با هوشمندی نیرو‌های امنیتی و همکاری مردم و حتی معترضین حوادث اخیر، بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ نفر از عوامل اتفاقات اخیر شناسایی و برخی از آن‌ها دستگیر شده‌اند.




درخواست تحت تعقیب قرار گرفتن علی کریمی از طریق اینترپل


فارس نوشت: حمیدرضا محمدی وکیل پایه یک دادگستری در خصوص نقش افرادی همچون علی کریمی در اتفاقات اخیر کشور بیان کرد: دادستانی باید با از طریق پلیس اینترپل این موضوع را تعقیب کند. لزوم انجام چنین اقداماتی در محاکم داخلی احساس میشود از نظر کیفری و حقوقی این موضوع قابل پیگیری است و باید اقدامات لازم صورت بگیرد.




واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای کاهش تحریم‌ها در حوزه اینترنت


کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اقدام آمریکا درباره برخی تحریم‌ها در حوزه اینترنت، تاکید کرد: با کاستن از شدت چند تحریم ارتباطی - و در عین حال پابرجا نگه داشتن فشار حداکثری - آمریکا منافقانه در پی پیشبرد اهداف خود علیه ایران است. تلاش‌ها برای نقض حاکمیت ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند.




سایت «استارلینک» فیلتر شد


پس از جدی شدن ارائه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران، سایت این شرکت روی اکثر اپراتورهای همراه و ثابت فیلتر شده است.




واکنش وزیر ارشاد به کشف حجاب بازیگران زن


محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به کشف حجاب چند بازیگر گفت: دوره جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دوره حاکمیت قانون است؛ ما در خدمت تمامی اهالی فرهنگ و هنر هستیم و چتر دولت و نظام همه اهالی فرهنگ و هنر را در بر می‌گیرد مگر کسانی که خودشان مصر هستند که زیر این چتر نباشند.




رئیسی: برخورد قاطع با معارضان امنیت و آرامش کشور ضرورت دارد


سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور پس از بازگشت از سفر نیویورک، با خانواده محمدرسول دوست‌محمدی گفت‌وگو کرد. او با تاکید بر ضرورت تفکیک میان اعتراض و اخلال در نظم و امنیت عمومی، بروز وقایعی از جنس آنچه را به شهادت شهید دوست‌محمدی انجامیده است، آشوبگری و شرارت خواند و ضرورت برخورد قاطع با معارضان امنیت و آرامش کشور و مردم را به دستگاه‌های مسئول متذکر شد.




بیانیه وزارت کشور درباره تجمعات


وزارت کشور با صدور اطلاعیه‌ای در واکنش به حوادث و نا آرامی‌های چند روز اخیر تاکید کرد که سوء استفاده معاندان از هر گونه تجمع در شرایط فعلی قطعی است و در کنار مباشران و عاملان میدانی، طراحان و محرکان این وضعیت نیز باید تحت تعقیب قرار بگیرند.




امین تارخ درگذشت


امین تارخ بازیگر سرشناس سینما، تئاتر و تلویزیون که دوشنبه هفته گذشته به علت نارسایی قلبی در یکی از بیمارستان های پایتخت بستری شده بود به دلیل ایست کامل قلبی درگذشت. تارخ در پانزدهمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم سینمایی ماه و خورشید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از آن خود کرد. وی سال ۱۳۷۳ اولین مدرسه بازیگری را به نام کارگاه آزاد بازیگری در تهران تاسیس کرد.

انتهای خبر

0
0