پایگاه خبری انتخاب
1400/07/13
08:56
#صبحانه_خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / ایران پیش شرط ده میلیارد دلاری برای آغاز مذاکرات را تکذیب کرد / علی اف: من در مرز ارس هستم، ایر...

#صبحانه_خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / ایران پیش شرط ده میلیارد دلاری برای آغاز مذاکرات را تکذیب کرد / علی اف: من در مرز ارس هستم، ایران بگوید اسرائیل کجای این منطقه است؟ / حذف آذربایجان از مسیر ترانزیتی ایران به اروپا / جهان در شوک قطعی واتساپ




در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.




جهان در شوک اختلال واتساپ


رسانه‌های جهان اعلام کردند به اثر قطعی خدمات و قطع سراسری و همزمان سه رسانه اجتماعی فیسبوک، اینستاگرام و واتس آپ، شرکت فسیبوک که مالکیت این رسانه‌ها را در اختیار دارد متحمل یک ضرر ۱۶۰ میلیون دلاری شده و ارزش سهام آن نیز ۵. ۵ درصد سقوط کرده است.




تایید مرگ یک دختر بر اثر سوختگی


دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان با اشاره به انتشار خبری مبنی بر مرگ یک دختر ۲۲ ساله‌ای توسط پدرش، گفت: سوختگی این دختر خبر درستی است، اما اینکه وی خودسوزی کرده یا پدرش او را سوزانده است در حال بررسی است.




نخست‌وزیر ارمنستان: در هیچ توطئه‌ای علیه ایران دست نداشته و نخواهیم داشت


نخست وزیر ارمنستان در اظهاراتی به اهمیت روابط کشورش با ایران تاکید کرده و بیان کرد ایروان هیچ گاه در توطئه‌ای علیه ایران دست نداشته است.نیکول پاشینیان درباره برخی شایعات در این باره گفت: «این خبر درست نیست، محافل خاصی هستند که هر از چند گاهی مطالبی را در مطبوعات ایران در مورد دخالت ارمنستان در برخی از توطئه ها علیه ایران منتشر می کنند. من مطمئن هستم که شرکای ایرانی ما می دانند که ارمنستان هرگز درگیر نشده و نخواهد شد. در توطئه ای علیه ایران شرکت می کنند، زیرا این روابط برای ما بسیار مهم است.» وی خاطرنشان کرد که طرف ارمنی هرگز فراموش نمی کند که ایران در اوایل دهه نود "عزیز" ارمنستان بود.




آخرین آمار کرونا در ایران


بنابر اعلام ۱۲ مهر وزارت بهداشت، متاسفانه ۲۳۸ بیمار کووید-۱۹ در کشور طی شبانه روز گذشته جان خود را به دلیل ابتلا به این بیماری از دست دادند.




حذف آذربایجان از مسیر ترانزیتی ایران به اروپا


مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با اشاره به مشارکت ایران و ارمنستان برای تکمیل جاده ترانزینی "تاتو"، گفت: آذربایجان از مسیر ترانزیتی ایران به اروپا حذف می‌شود.همچنین آرارات میرزویان، وزیر خارجه ارمنستان گفت: در مذاکرات یکی از مسائل مهم راه‌های ارتباطی و رفع محدودیت از این راه‌های ارتباطی خواهد بود. با جزئیات کامل آقای وزیر را از کلیه روند ساخت راه‌ها آگاه ساختم.و به آگاهی ایشان رساندم راه جایگزین آماده بهره برداری است.




فرار مالیاتی علی اف


نزدیک به ۱۲ میلیون سند لو رفته فرار مالیاتی و ثروت‌اندوزی صدها سیاستمدار مشهور از کشورهای مختلف را فاش می‌کند. ۳۵ نفر از سران و رهبران کنونی و سابق جهان از جمله افرادی هستند که دارایی‌های پنهانشان افشا شده است. الهام علی‌‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان و اعضای خانواده‌اش از دیگر افرادی هستند که نامشان در اسناد پاندورا آمده است. آنها ظاهرا از طریق شرکت‌های فراسرزمینی، املاکی به ارزش ۷۰۰ میلیون دلار در بریتانیا خریده‌اند.




ایران پیش شرط ده میلیارد دلاری برای آغاز مذاکرات را تکذیب کرد


خطیب زاده سخنگوی وزارت‌خارجه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آقای امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی خود با شبکه یک سیما اعلام کردند که یکی از مقدمات برای انجام گفت‌وگوهای وین می‌تواند اقدام آمریکا برای آزادکردن پول‌های بلوکه شده ایران باشد و آیا این پیغامی برای آمریکا بوده است، گفت: آقای امیرعبداللهیان در این گفت‌وگوی تلویزیونی تاکید کردند که آمریکا به روش‌های گوناگون می‌تواند حسن نیت خود را نشان دهد از جمله اینکه این زمینه را فراهم کند که پول‌های بلوکه شده ایران آزاد شود.




علی اف: من در مرز ارس هستم، ایران بگوید اسرائیل کجای این منطقه است؟


«الهام علی اف» رییس جمهوری آذربایجان در جریان سفر به منطقه جبرائیل در مرز با ایران، گفت ایران ادعاهای «بی‌پایه» درباره حضور اسرائیل در این منطقه مطرح کرده است اما «اینجا نه کسی حضور دارد و نه ساختمانی برای اسکان افراد وجود دارد. من در مرز ارس هستم، ایران توضیح بدهد اسرائیل کجای این منطقه است؟» وی افزود: بگذارید چشم هایشان را باز کنند و ببینند. اینجا اسرائیل را کجا دیدند؟! در این مناطق ( مناطق آزاد شده ) یک نفر هم سکونت ندارد و یک ساختمان هم در این سرزمین ها وجود ندارد و آیا مدارک در این زمینه وجود دارد ؟ وی افزود: گفت: برقراری روابط با هر کشوری امری مربوط به ما است. از این گذشته، ما از کشورهایی که روابط دوستانه نزدیکی با ارمنستان دارند شکایت نمی کنیم.



🆔 @Entekhab_ir

انتهای خبر

0
0