حمید کوشکی (تحلیل بنیادی)
1400/08/01
22:49
شاید اولین چیزی که به ذهن میرسد این باشد که تابستان گذشت و گزارشات آمدند. باید بپذیریم که بازار وزن زیادی به پی ای می دهد و ابزاری غالب است و اگر ق...

شاید اولین چیزی که به ذهن میرسد این باشد که تابستان گذشت و گزارشات آمدند. باید بپذیریم که بازار وزن زیادی به پی ای می دهد و ابزاری غالب است و اگر قایل به این موضوع باشیم پس سوالی که پیش می آید این است که حالا که گزارشات تابستان آمد و پی بر ای به محدود ۹ رسید، این فاکتور با گزارشات پاییز چگونه می تواند باشد؟ (با فرض ثبات قیمت ها).


در این شرایط بهتر است به مولفه های اثر گذار روی بازار در ۴ فصل گذشته توجه کنیم و آنها را با امروز و تصورات از آینده مقایسه کنیم. مولفه های بالا، همه عوامل اثر گذار بر بازار نیستند !! اما با ترکیب آنها با موارد دیگر نگاه کلان خوبی می توانیم بگیریم. برای مثال در بررسی صنعت پالایش می دانیم پاییز و زمستان سال گذشته قوی بودند و این دستور العمل جدید عملکرد آنها را محدوده کرده است، پس توجه به اینکه امروز نفت ۸۳ دلار است و پاییز سال قبل ۴۵ دلار بوده کافی نیست. یا مثلا ما روند حذف تدریجی ارز ترجیحی را داریم که بر عملکردها موثر است. امروز ریسک هایی چون قطعی گاز را بیشتر از پاییز و زمستان سال قبل داریم و..


معتقد هستم گزارشات آنچنان قوی نبود ولی برای سرمایه گذاران خوب بود، برای معامله گران نه



انتهای خبر

0
0