کانال کدال
1399/11/28
12:34
‍ 📊 نماد: حفاری 📑 موضوع: تفسیر روش دوپونت برای بازده حقوق صاحبان سهام 🏭 شرکت: حفاری شمال ✅ تفسیر روش دوپونت برای بازده حقوق صاحبان سهام شرکت: 🔶...

📊 نماد: حفاری



📑 موضوع: تفسیر روش دوپونت برای بازده حقوق صاحبان سهام



🏭 شرکت: حفاری شمال



✅ تفسیر روش دوپونت برای بازده حقوق صاحبان سهام شرکت:



🔶بازده حقوق صاحبان سهام شرکت ( ROE) معیار سنجش عملکرد مدیریت در سودآوری است .این نسبت از سال ۹۸ تا ۹۹ روند صعودی داشته است. میزان بازده حقوق صاحبان سهام در سال ۹۹ برابر ۹۷.۶۳٪ می باشد در حالی که در سال ۹۸ برابر ۱۳.۸۷٪ بوده است. نسبت ROE در سال ۹۹ نسبت به سال گذشته افزایش ۶۰۴ درصدی داشته است. نسبت ROE شرکت برابر با متوسط صنعت می باشد که نشان دهنده عملکرد مطلوب مدیریت در سودآوری در قیاس با سایر شرکت های هم گروه خود می باشد. نسبت ROE تحت تاثیر سه عامل به شرح زیر قرار دارد:


◽️ نسبت گردش دارایی ها: این نسبت نشان دهنده کارایی شرکت در استفاده از دارایی ها جهت ایجاد سود است. نسبت گردش دارایی ها در طی سال های ۹۷ تا ۹۹ کاهش داشته است. این نسبت در سال ۹۹ برابر ۰.۲۳ بوده در حالی که در سال ۹۸ عدد ۰.۲۹ را نشان می دهد و گردش دارایی ها در سال ۹۹ نسبت به ۹۸ کاهش ۲۱ درصدی داشته اند. علت کاهش این نسبت رشد بیشتر دارایی ها به درآمدها می باشد.


◽️ اهرم مالی: اهرم مالی که با نسبت مالکانه سنجیده می شود ، حاصل دارایی بر حقوق صاحبان سهام است. نسبت اهرم مالی در سال ۹۹ عدد ۲.۲۹ نشان می دهد و در سال ۹۸ برابر ۲.۷۳ بوده است. اهرم مالی در سال ۹۹ نسبت به سال قبل کاهش ۱۶ درصدی داشته است.


◽️ نسبت حاشیه سود(خالص): این نسبت به تفضیل در قسمت نسبت های سودآوری تشریح شده است.



✳️ همانطور که از مطالب فوق استنتاج می شود عامل تاثیر گذار بر افزایش ROE رشد حاشیه سود خالص می باشد.




➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ #حفاری


#تفسیر_روش_دوپونت ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ کانال کدال⬇️⬇️ 🆔



انتهای خبر

0
0