اقتصاد آنلاین
1400/03/25
12:57
بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس امروز (۲۵خرداد) / خروج پول حقیقی ها دوباره شدت گرفت

افراد حقیقی در بورس امروز ۵۸۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فرآورده‌های نفتی و همچنین سهام شپنا بود.

اقتصاد آنلاین - سیده زینب رزم گیر؛ حقوقی‌ها امروز حدود ۵۸۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد سه هزار و ۵۴۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۸درصد یعنی ۹۸۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۶درصد از کل معاملات شد.


بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فرآورده‌های نفتی»، «فلزات اساسی» و «بانک‌ها و موسسات اعتباری» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌‌های «سایر محصولات کانی غیرفلزی» و «مواد و محصولات دارویی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.


سه نماد «شپنا»، «فولاد» و «خاهن» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «باران»، «فتوسا» و «فجر» معطوف بود.


مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری پالایش نفت تهران حدود ۱۱۵میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی بیمه زندگی باران با برتری حدود ۱۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.


امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۲۵نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۰۴نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۸۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۶۲۰میلیارد تومان بود.


برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی روی آنها کلیک کنید


تغییر مالکیت25.03.1400
بزرگترین تغییرات25.03.1400
انتهای خبر

0
0