تحلیل کاربردی هلالات
1400/02/29
12:09
#با_گزارشات / گزارش شماره چهار / 12:15 / 29 اردیبهشت #شخارک از پتروشیمی ها گزارش داد. حاشیه سود این شرکت طی سال 96 تا 98 به ترتیب 58درصد، 67.2درصد...

#با_گزارشات / گزارش شماره چهار / ۱۲:۱۵ / ۲۹ اردیبهشت



#شخارک از پتروشیمی ها گزارش داد. حاشیه سود این شرکت طی سال ۹۶ تا ۹۸ به ترتیب ۵۸درصد، ۶۷.۲درصد و ۵۷درصد بوده که طی سال ۹۹نیز حاشیه سود ۶۴.۱درصدی محقق شد. درآمد این شرکت عموما در همه سال ها صعودی بوده و طی سال ۹۹ نسبت به ۹۸ رشد ۹۷.۴درصدی را تجربه کرد. شخارک در پاییز ۱۳۷۷میلیارد تومان درآمد و ۸۶۰میلیارد تومان سود ساخته بود. طی زمستان به درآمد ۲۴۰۴میلیارد تومانی رسید و ۱۱۰۱میلیارد تومان هم سود خالص ساخت. در ۹ماهه ۳۸۰۰ ریال EPS داشت و در ۱۲ماهه به ۵۶۳۶ریال رسید یعنی در زمستان ۱۸۳۶ ریال EPS محقق کرد. در زمستان به لحاظ تناژ فروش از نرمال بالاتر بود چون متوسط فصلی شرکت حدود ۲۴۰هزار تن است اما در زمستان ۳۰۶هزار تن محصول فروخته بود.



#زاگرس دیگر متانولی بود که ۱۲ماهه داد. این شرکت دو سالی است که زمستان ها درگیر قطعی های گاز شده است. طی ۳فصل ۲.۳۷میلیون تن متانول تولید کرد یعنی متوسط هر فصل ۷۹۰هزار تن اما در زمستان ۶۴۷هزار تن تولید کرد و تنها ۵۵۶هزار تن متانول فروخت. درآمد زاگرس در ۹۹ رشد ۸۳درصد نسبت ۹۸ داشت و سود خالص ۱۰۸درصد رشد کرد. فصلی هم اگر ببینیم، ۱۱۰۱تومان سود در پاییز ساخته بود اما در زمستان ۳۶۱تومان سود ساخت. دو علت اصلی دارد. اول اینکه مقدار فروش کاهش یافت و حاشیه سود از ۶۲درصد به ۴۹درصد رسید و دوم اینکه در پاییز ۲۷۰میلیارد تومان سایر درآمدها داشت اما در زمستان ۴۴۴میلیارد تومان سایرهزینه ها محقق کرد که بخشی ازان به علت نوسان منفی نرخ ارز است. در کل زاگرس با ۲۵۴۴۱ ریال EPS پروند سال ۱۳۹۹ را بست.



#فروس در ۱۲ماهه ۶۴۳ریال سود ساخته است. درآمد نسبت به سال ۹۸ رشد دوبرابری داشته و سود ناخالص عملیاتی بیش از سه برابر رشد کرده که علت آن رشد حاشیه سود است. حاشیه سود فصلی نیز صعودی است و از ۵۵درصد پاییز به ۶۰.۶درصد طی زمستان رسیده است. درآمد فصلی نیز روند صعودی داشته و شرایط نسبتا خوب است. نرخ های فروش زمستان از پاییز بهتر است. نرخ فروش فروردین از متوسط زمستان نیز بهتر بوده لذا در کل شرایط فروس خوب است. طی ۴ فصل به ترتیب ۸۵ریال، ۱۳۳ریال، ۱۶۱ریال و ۲۶۵ریال سود ساخته است.



#سخوز گزارش ۱۲ماهه خود را منتشر کرده است. این سیمانی در سال ۹۸ با ۵۱۸میلیارد تومان درآمد، ۱۰۳میلیارد تومان سود داشت. در سال ۹۹ توانست ۸۰۸میلیارد تومان درآمد به دست آورد و به سود ۳۶۸میلیارد تومانی برسد. حاشیه سود ۴۰درصدی در سال های ۹۷ و ۹۸ به ۵۲.۶درصد طی سال ۹۹ رسید. ثبات نسبی بهای تمام شده، شتاب رشد سودآوری را بالاتر از درآمد قرار داده است. سخوز ۱۷۰ریال در بهار، ۱۰۹۴ریال در تابستان، ۷۳۲ریال در پاییز و ۶۳۵ریال در زمستان سود ساخته که جمع EPS به ۲۶۳۱ ریال رسیده است. مقدار فروش فصلی در تابستان ۷۰۸هزار تن، در پاییز ۶۲۴هزار تن و در زمستان ۶۶۶هزار تن بوده است.

انتهای خبر

0
0