رمزارز نیوز
1401/05/20
12:30
کاهش تورم آمریکا به سود بیت کوین تمام شد؟!

بیت کوین دوباره سطح ۲۴۰۰۰ دلار به دست آورد اما نتوانست به بالاترین حد چند ماهه اخیر خود در تاریخ ۱۰ آگوست… مطالعه مطلب ...

بیت کوین دوباره سطح ۲۴۰۰۰ دلار به دست آورد اما نتوانست به بالاترین حد چند ماهه اخیر خود در تاریخ ۱۰ آگوست برسد.


bitcoin-and-ethereum-price-rises

نمودار کندلی ۴ ساعته BTC/USD

شاخص CPI بازار کساد دارایی‌های ریسکی را تا حدی کاهش داد

به گزارش سایت کوین تلگراف، داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView سود بیش از ۱۰۰۰ دلاری را پس از اعلام کاهش شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات‌متحده در ماه جولای نشان داد.


در حالی که بیت کوین در صرافی Bitstamp، تا سطح قیمتی ۲۴۶۰۰ دلار افزایش یافته، اما به نظر می‌رسد که جفت ارز بیت کوین به دلار آمریکا انرژی کافی برای به چالش کشیدن سطوح بالاتر قبلی را ندارد.


با این وجود، در میان معامله‌گران آرامش کمی وجود دارد؛ زیرا کاهش تورم باید به فدرال رزرو نشان دهد که افزایش آهسته‌تر نرخ بهره در آینده ضروری است. این به نوبه خود، باید فشار بر دارایی‌های ریسک، از جمله ارزهای دیجیتال را کاهش دهد.


نرخ سالانه CPI اکنون به ۸.۵ درصد رسیده که این رقم ۰.۲ درصد کمتر از انتظارات است. این در حالی است که این رقم نسبت به ژوئن بدون تغییر مانده است.


رائول پال، بنیان‌گذار Global Macro Investor، گفت بازارها در حال حاضر تا زمانی که آمار‌های منطقه‌ای فدرال رزرو در یک هفته یا بیشتر اعلام شود، روند صعودی خواهند داشت، من انتظار دارم که این آمارها به طور قابل‌توجهی ضعیف باشند.


ویلیام کلمنته، تحلیلگر Blockware، نظر محتاط‌تری دارد و افزایش قیمت دارایی‌های ریسکی را کوتاه مدت توصیف می‌کند.


در همین حال، پیش‌بینی این که فدرال رزرو چرخه افزایش نرخ بهره تهاجمی خود را کاهش دهد، تقریبا بلافاصله عملی شد و افزایش ۷۵ واحدی جای خود را به افزایش ۵۰ واحدی داد.


برعکس افت شاخص دلار، اتریوم سطوح ماهانه خود را پشت سر می‌گذارد

در همین حال، اتریوم رویداد CPI را بیشتر از بیت کوین جشن گرفت و از این فرصت برای ثبت بالاترین سطوح خود از ۷ ژوئن تاکنون استفاده کرد.


جفت ارز اتریوم به دلار آمریکا با رسیدن به ۱۸۹۷ دلار در حدود ۱۳ درصد افزایش یافت و این امید را تقویت کرد که بازار صعودی ارز دیجیتال می‌تواند چیزی بیش از یک امید واهی باشد.


جاش راگر، معامله‌گر و تحلیلگر بازار نیز گفت بعضی فراموش می‌کنند که بازار می‌تواند به سرعت پامپ شود و این پامپ همیشه هم یک تله نیست، به خصوص اگر بر پایه احساسات نباشد.


bitcoin-and-ethereum-price-rises

نمودار کندلی ۴ ساعته ETH/USD با این حال، بازنده آشکار در این روز، دلار آمریکا بود که روند نزولی خود را از اواسط ژوئیه تاکنون ادامه داده است.


به گفته معامله‌گر معروف، Pierre، شاخص دلار آمریکا (DXY) ۱.۳ درصد کاهش یافته و اکنون میانگین متحرک ۱۰۰ روزه خود را هدف قرار داده است.


انتهای خبر

0
0