بورس۲۴
1401/02/28
16:10
۱.۹ میلیون نفر در عرضه اولیه سیمان آبیک مشارکت کردند

امروز با عرضه اولیه ۱۲ درصد از سهام سیمان آبیک در بازار دوم معاملات بورس، پنجمین شرکت جدید سال وارد بازار سهام شد تا پانصد و نود و دومین نماد معاملاتی در شرکت بورس تهران به ثبت برسد.

1.9 میلیون نفر در عرضه اولیه سیمان آبیک مشارکت کردند

بورس۲۴ : امروز با عرضه اولیه ۱۲ درصد از سهام سیمان آبیک در بازار دوم معاملات بورس، پنجمین شرکت جدید سال وارد بازار سهام شد تا پانصد و نود و دومین نماد معاملاتی در شرکت بورس تهران به ثبت برسد.


در جریان عرضه اولیه شرکت سیمان آبیک، ۱۹۵ سهم به یک میلیون و ۹۳۵ هزار کد متقاضی، اختصاص یافت.


در جریان عرضه اولیه این نماد معاملاتی، ۳۵۵ میلیون و ۱۱۶ هزار سهم از سهام «سابیک» به قیمت سقف ۱۲ هزار و ۲۵۰ ریال عرضه و خریداری شد.


مجموع کل متقاضیان، یک میلیون و ۹۵۸ هزار و ۵۸۸ نفر اعلام شده است که به روش ثبت سفارش در این عرضه اولیه شرکت کردند.


همچنین، در جریان امروز، ۱۳ درصد از سهام شرکت سیمان آبیک وارد کد بازگردانی شد که عملیات بازارگردانی این نماد معاملاتی از روز شنبه، ۳۱ اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد.


یادآور می‌شود، بر اساس اطلاعیه شرکت بورس اوراق بهادار تهران، امروز ۱۲ درصد از سهام سیمان آبیک عرضه اولیه و طی آن ۳۵۵ میلیون و ۱۱۶ هزار و ۱۳۰ سهم با قیمت مبنای ۱۱ هزار و ۱۴۰ ریالی هر سهم و با دامنه قیمت ۱۰ هزار و ۳ تا ۱۲ هزار و ۲۵۰ ریال و حداکثر سهمیه ۳۰۰ سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی در زمان سفارش گیری واگذار شد.


شایان ذکر است، شرکت سیمان آبیک ۱۵ اردیبهشت سال ۱۳۴۸ توسط شرکت سیمان فارس و خوزستان تاسیس شد و در بهمن ماه ۱۳۵۲ و شهریور ۱۳۵۷ با ظرفیت اسمی سالانه ۱.۰۵ و ۱.۲ میلیون تن فعالیت خود را آغاز کرد و به ظرفیت اسمی ۵ میلیون تنی رسید .


این شرکت ۱۶ دی سال ۸۱ به‌صورت سهامی خاص در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید و به موجب مصوبه مجمع فوق العاده ۲۵ بهمن سال ۸۳ به سهامی عام تغییر یافت. در حال حاضر سیمان آبیک جز واحدهای تجاری فرعی شرکت سیمان فارس و خوزستان و واحد تجاری نهایی شستا بشمار می‌رود.


طی سال جاری سهام ۴ شرکت انتقال داده‌های آسیاتک، حمل‌ونقل گهر ترابر سیرجان، فروسیلیسیم خمین و داروسازی دانا در بازار سهام عرضه اولیه شده و سیمان آبیک، پنجمین سهم جدید سال به‌شمار می رود.

انتهای خبر

0
0