بااقتصاد
1401/02/26
17:50
عملکرد خوب «دارو» در ۱۲ ماهه ۱۴۰۰/ رشد چشمگیر سوددهی شرکت در سال مالی

شرکت کارخانجات داروپخش در ۱۲ ماهه منتهی به اسفند با رشد ۱۲۷ درصدی نسبت به سال قبل برای هر سهم ۴۱۲.۶ تومان سود محقق کرد.

به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، شرکت کارخانجات داروپخش با نماد معاملاتی دارو در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند سال ۱۴۰۰ توانسته به درآمد عملیاتی ۲۵۲۷.۷ میلیارد تومانی با بهای تمام شده ۱۵۱۲.۷ میلیارد تومانی که هرکدام به ترتیب ۱۱۹ و ۱۲۹ درصد از سال گذشته بیشتر شده‌اند دست پیدا کند. از مجموع درآمدهای شرکت ۲۴۸۷.۵ مربوط به فروش داخلی، ۱۹.۸ میلیارد تومان مربوط به فروش صادراتی و ۲۰.۳ میلیارد تومان مربوط به سایر درآمدها بوده است.


مجموع مقدار فروش محصولات شرکت (در بازار داخل و صادراتی) با افزایش ۲۸ درصدی در این دوره گزارش شده است. نرخ فروش داخلی قرص به عنوان محصول اصلی این شرکت ۳۷ درصد و نرخ فروش صادراتی آن ۴۴ درصد در این سال مالی بیشتر شده است.


سود ناخالص شرکت با رشد ۱۰۵ درصدی در قیاس با سال گذشته به ۱۰۱۵ میلیارد تومان و سود عملیاتی با رشد ۱۰۸ درصدی به ۹۶۷.۴ میلیارد تومان در این دوره مالی رسیده است. حاشیه سود ناخالص در حالی در این دوره به ۴۰ درصد رسیده، که در ۱۲ ماهه سال قبل ۴۳ درصد گزارش شده بود.


شرکت پخش در این سال مالی قادر به تحقق ۶۱۸.۹ میلیارد تومان سود خالص معادل ۴۱۲.۶ تومان به ازای هر سهم شده است که این رقم جهش ۱۲۷ درصدی را نسبت به سال ۹۹ نشان می‌دهد. حاشیه سود خالص در سال این مالی برابر ۲۴ درصد و همچون سال قبل است.




انتهای خبر

0
0