سنا
1401/04/17
13:10
دومین بازدید خبرنگاران از ناشران برتر بورسی

روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار با همکاری روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، بازدید از این شرکت را برای ۱۸ نفر از خبرنگاران بازار سرمایه، فراهم کرد تا خبرنگاران، از تمامی واحدهای شرکت معدنی و صنعتی چادرملو بازدید به عمل آورند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، سازمان بورس و اوراق بهادار، عملکرد ناشران بورسی در ۱۴۰۰ را با ۲ معیار افزایش سودآوری و افشای اطلاعات پیش از موعد مورد بررسی قرار داد و بعد از بررسی ها ۱۵ شرکت به عنوان ناشران برتر بورسی در سال ۱۴۰۰ انتخاب شدند.


سلسله بازدیدهایی که در جهت شناخت بیشتر و تضارب آرا بین خبرنگاران بازار سرمایه و ناشران اجرایی می‌شود.


سفر به پلی پروپیلن جم به عنوان اولین بازدید و سفر ۲ روزه به چادرملو به عنوان دومین بازدید از ناشران برتر بورسی انجام شد.


خبرنگاران بازار سرمایه در روز اول سفر به شرکت معدنی و صنعتی چادرملو از پیت معدن چادرملو، مرکز دیسپچینگ شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، تصفیه خانه چادرملو، موقعیت جغرافیایی چاه‌ها، تصفیه خانه‌ها و ایستگاه پمپاژ، مراحل تبدیل سنگ آهن به کنسانتره بازدید به عمل آوردند. همچنین با امکانات رفاهی و تفریحی چادرملو شامل مرکز اسب دوانی، سالن آمفی تئاتر، مسجد، رستوران، کافی شاپ، سالن بدنسازی، سالن بیلیارد، استخر، سالن فوتبال و زمین چمن فوتبال آشنا شدند.


در روز دوم، خبرنگاران با جزئیات مراحل تولید فولاد آشنا شدند و از مراحل ورود کنسانتره به واحد احیای مستقیم چادرملو، تبدیل به گندله و سپس آهن اسفنجی بازدید کردند، مراحل حرکت آهن اسفنجی بر روی نوار نقاله به واحد فولادسازی چادرملو را نیز از نظر گذراندند.


البته نکته قابل توجه در این بازدید مشکل صنایع فولادی کشور در تامین برق بود. در حالی که یک شرکت، نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی احداث کرده تا نیاز خود را تامین کند، نه تنها نمی تواند ۲۰۰ مگاوات مصرف خود را از این نیروگاه دریافت کند و مازاد آن را به فروش برساند، بلکه با ورود کل برق تولیدی به شبکه سراسری و خرید دوباره برق، دچار قطعی برق گسترده است. قطعی برق هایی که تولید شرکت را هم در بخش معدنی و هم در بخش صنعتی کاهش داده و موجب زیان سهامداران می شود.


در پایان این سفر تقی زاده، مدیرعامل چادرملو در نشست خبری از دغدغه های معدن داری در کشور گفت و در یک فضای کاملا تخصصی خبرنگاران پرسش های خود در ارتباط با چادرملو را مطرح کردند.


فنرسازی خاور، پلی پروپیلن جم، پتروشیمی خراسان، پتروشیمی بوعلی سینا، شرکت ملی صنایع مس ایران، پتروشیمی تندگویان، شرکت شیمی دارویی داروپخش، شرکت معدنی چادرملو، شرکت پلیمر آریاساسول، بورس کالای ایران و شرکت همکاران سیستم، ۱۱ شرکتی بودند که بر اساس شاخص‌هایی همچون پرداخت سود نقدی سهامداران در کوتاه‌ترین زمان ممکن از طریق سامانه سجام و نیز افزایش سودآوری شرکت و استمرار آن طی سال‌های اخیر؛ به عنوان ناشران برتر بورسی سال ۱۴۰۰ معرفی شده‌اند.


شرکت توسعه مدیریت نیروگاهی جهرم، مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن، بورس انرژی ایران و گروه صنعتی بوتان هم به دلیل سرعت عمل در افشای اطلاعات از طریق سامانه کدال و تکریم سهامداران، تجلیل شد.


خبرنگار: محبوبه قرمزچشمه




انتهای خبر

0
0