آکادمی هلاکوئی
1400/06/22
03:00
سرکوب شدید پولشویی با ارزهای دیجیتال در ادامه چارچوب سیاست چین

بانک خلق چین در گزارش ثبات مالی ۲۰۲۱(۱۴۰۰)…

بانک خلق چین در گزارش ثبات مالی ۲۰۲۱(۱۴۰۰) خود اشاره کرده بود که مبارزه با ارزهای مجازی به پایان رسیده است.


چند روز پس از انتشار این گزارش ، ژو شیائوچوان (Zhou Xiaochuan) ، رئیس سابق بانک مرکزی چین ، درباره ابزارهای مرسوم نظارت اظهار نظر کرد. او گفت که روشهای نظارتی سنتی دیگر برای مقابله با فعالیتهای پولشویی کافی نیست.


به گفته کالین وو (Colin Wu)، روزنامه نگار چینی ، این بیانیه به معنای سرکوب بیشتر فعالیت های پولشویی با ارزهای رمزنگاری شده است.


در اوایل ماه ژوئن (خرداد) ، پلیس چین بیش از ۱۱۰۰ مظنون به جرایم پولشویی مرتبط با رمزنگاری را دستگیر کرد. در سال ۲۰۲۰ (۱۳۹۸)، این کشور از نظر هزینه های ارسال شده و دریافت شده از بازارهای دارک نت از طریق خدمات پولشویی در رتبه بالایی قرار گرفت. گزارش Chainalysis در مورد Crypto Crime در سال ۲۰۲۱(۱۴۰۰) همچنین ثابت کرد که فروشندگان دارک نت “معمولا از طریق خدمات ارزهای رمزنگاری شده پول را در چین پولشویی می کنند”.


برای نظارت بهتر ، شیائوچوان استفاده از فناوری های نوظهور دیجیتالی را تکرار کرد. پس از دستیابی به هدف نظارتی ، بانک مرکزی چین ارزهای رمزپایه را تحت نظارت عادی منتقل کرد. با این حال ، به نظر می رسید که دولت هنوز در تلاش است تا بخشی را که مسئول کلاهبرداری است کنترل کند. به غیر از این ، انتظار نمی رود چین تا پایان سال هیچ گونه سیاست اصلی در مورد ارزهای رمزنگاری شده منتشر کند.


در چند وقت اخیر ، آخرین اعلامیه چین مبنی بر ممنوعیت عملیات ماینرها منجر به مهاجرت گسترده ماینرها شد. پس از آن ، دولت چین پس از نتایج رضایت بخش در گزارش مالی ، پیروزی خود را در این ماه اعلام کرد.


با این حال ، دادگاههای عالی چین طی ماه گذشته احکامی صادر کردند که نشان دهنده عدم تحمل مداوم ارزهای رمزنگاری شده بود. دادگاه شاندونگ (Shandong) ثابت کرده بود که ارزهای رمزنگاری شده “توسط قانون محافظت نمی شوند”. در مورد دیگری ، شش شهروند چینی به دلیل انجام معاملات با ارزهای مجازی و نقض محدودیت انتقال ارز چین دستگیر شدند. آنها به ۲-۴ سال زندان محکوم می شوند.


همه اینها در حالی است که ملت در حال آزمایش راه اندازی یوان دیجیتالی خود هستند. در حالی که کارشناسان درباره مزایای ارز دیجیتال بانک مرکزی خرده فروشی چین (CBDC) بحث کرده اند ، نگرانی هایی نیز در مورد نظارت مالی وجود دارد.


سایر کشورها نیز محدودیت های نظارتی خود را بر روی DeFi و ارزهای رمزنگاری شده تشدید کرده اند ، به طوری که SEC ایالات متحده اکنون استیبل کوین هایی مانند Tether را در رادار خود نگه داشته است.


در همین حال ، هش بیت کوین پس از سرکوب چین که به شدت بر آن تاثیر گذاشته بود ، بازیابی شد. در زمان نوشتن این خبر ، نرخ هش بیت کوین برابر با ۱۳۵.۰۹ EH/s بود. در کنار آن ، سختی شبکه T ۱۸.۴۲ افزایش یافت زیرا ماینرهای چینی در سایر نقاط جهان مستقر شدند.


این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: ambcrypto


انتهای خبر

0
0