بورس پرس
1402/02/17
14:36
بی سابقه ترین ریزش شاخص با ۹۵ هزار واحد ثبت شد/ فقط ۲۶ نماد مثبت

معاملات دومین روز هفته در حالی آغاز شد که دماسنج بورس بی سابقه ترین ریزش را با ۹۵ هزار واحد به ثبت رساند و تنها نماد ۲۶ شرکت مثبت بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، بازار سهام طی هفته جاری، اولین روز کاری را با رشد ۲۰ هزار و ۵۵۹ واحدی به پایان رساند اما با نزدیک شدن به خط مقاومت ۲.۶ میلیون واحدی با سیر نزولی مواجه شد. به طوری که شاخص در معاملات امروز رکورد جدید منفی و بی سابقه ترین ریزش را ثبت کرد.


بر اساس این گزارش در حالی بیشترین ریزش روزانه شاخص مربوط به ۹ بهمن با ۵۷.۸ هزار واحد بود که در دومین روز کاری هفته رکورد ریزش ۹۵ هزار تایی ثبت شد تا با عقب نشینی به کانال دو میلیون و ۴۴۰ هزار تایی به معاملات روزانه پایان دهد.


این ریزش ناشی از اثر منفی ۲۶۶۴ تا ۷۵۲۲ واحدی شرکت های بانک ملت، شستا، گل گهر، چادرملو، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، ملی مس و فولاد مبارکه بود و تنها نماد ۲۶ شرکت از جمله سرمایه گذاری صدرتامین ، سایپا، زامیاد، فولاد خراسان، پرداخت الکترونیک سامان کیش ، پرداخت الکترونیک پاسارگاد ، کمک‌فنرایندامین و ... مثبت بود.


ارزش معاملات سهام شرکت های حاضر در بورس هم نشان می دهد که با داد و ستد بیش از ۱.۱ میلیون سهم ، افزون بر ۱۸.۱ هزار میلیارد تومان جابجا شد. در این میان، ارزش کل معاملات خرد ۳۰.۱ هزار میلیارد تومان بود که ۲۱.۲ هزار میلیارد تومان مربوط به معاملات خرد سهام و صندوق های قابل معامله سهامی بود.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0